نصب SSL در دايركت ادمين

۵۲۹ بازديد

 

اين روزها بيشتر از هروقت ديگري نصب ssl مورد توجه كاربران قرار گرفته است زيرا براي داشتن امنيت وب سايت و كدگذاري اطلاعاتي كه در سايت شما منتقل مي‌شوند نياز به گواهينامه نصب SSL داريد. حال اگر به دنبال ايمن كردن وب سايت خود هستيد مي‌توانيد اين گواهينامه را در دايركت ادمين خود نصب و فعال سازي نماييد.

براي نصب SSL بايد يك درخواست CSR ايجاد نماييد. براي اين فعاليت بايد وارد نرم افزار مديريتIIS  شويد و ادامه‌ي فرايند را از آنجا پيش ببريد. براي صادركننده گواهي درخواستي ارسال نماييد.

پس از ارسال گواهي درخواست داده شده وارد پنل دايركت ادمين خود شويد در قسمت Advanced features  گزينه‌ي SSL CERTIFICATE را انخاب كنيد و گزينه‌ي " Paste a pre-generated certificate and key ’ را فعال كنيد.

اگر اين كد هنگام سفارش به صورت خودكار در پنل كاربري شما وجود دارد كافي است از منوي سمت راست گزينه‌ي دريافت كليد خصوصي را انتخاب نماييد. در اين مرحله بايد احراز هويت شويد تا پيام تاييد براي شما ارسال شود اگر مراحل به درستي پيش رود كافي است كليد خصوصي را كپي پنيد.

حال در كادر مورد نظر محتواي گواهينامه SSL را در Private key قرار دهيد سپس با انتخاب گزينه‌ي save آن را ذخيره كنيد.

در مرحله بعد نياز است كه فايل CA bundle را جايگذاري كنيد براي انجام اين فرايند بايد گزينه‌ي click here را انتخاب كنيد و تمامي متن CA bundle را كپي نماييد همچنين فراموش نكنيد كه كادر مربوط به use a CA cert را علامت بزنيد. براي اتمام فرايند save را انتخاب نماييد.

براي اطمينان از فعال سازي SSL بر دامنه تاييديه در بالاي صفحه نمايش داده مي‌شود.

اگر SSL فعال نشده باشيد مي‌توانيد you are enable it here را انتخاب كنيد و secure SSL را چك كنيد كه فعال باشد، در صورت فعال نبودن آن، تيك رو به روي اين گزينه را علامت زده و تغييرات جديد را save كنيد. گواهينامه SSL شما در پايان اين فرايند نصب شده است جهت فعال سازي پاياني آن مراحل زير را انجام دهيد.

به پنل مديريتي هاست خود وارد شده و از منوي account manager زير منو SSL certificate را انتخاب كنيد. در صفحه‌ي نمايش داده شده گزينه‌ي ENABLE SSL را انتخاب كنيد. حال در صفحه‌ي بعد زبانه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه بسته به نياز خود بايد يكي از آن‌ها را انتخاب كنيد. عموما اولين زبانه همان گزينه‌ي مورد نياز كاربران است زيرا مربوط به فعال شدن SSL رايگان Let’s encrypt مي‌شود.

اطلاعات خود را بررسي كنيد و براي ذخيره كردن اطلاعات وارد شده گزينه‌ي save را انتخاب نماييد.

به سادگي چند كليك مي‌توانيد SSL را در دايركت ادمين فعال كنيد براي آنكه از فعال شدن اين گواهينامه اطمينان حاصل فرماييد كافي است دامنه خود را بررسي كنيد و اگر موارد زير را مشاهده كردين يعني فعال سازي به درستي صورت گرفته است:

علامت قفل در كنار نام دامنه نمايش داده شود.

اگر بر روي آن كليك كنيد پيامي تحت عنوان connection is secure مشاهده خواهيد كرد.

در كنار تمامي لينك‌هاي وب سايت شما پروتكل htpps قرار دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.