اهميت پاكسازي پوست چيست؟

۲۸۶ بازديد

مراقبت روزانه از پوست به حفظ سلامت و تندرستي كلي پوست و جلوگيري از مشكلات پوستي كمك مي كند. با افزايش سن، پوست به عنوان بزرگترين عضو بدن در اثر رژيم غذايي نامناسب، استرس و هواي آلوده آسيب مي بيند.


به گزارش خبرنگار ايمنا، راديكال هاي آزاد و گازهاي سمي در روزهايي كه هواي شهرهاي بزرگ آلوده است به وفور وجود دارد، همچنين گرد و غبار و آلودگي هوا وجود دارد كه به راحتي روي صورت و پوست افراد مي ماند. اين آلاينده ها مي توانند در سطح بيروني پوست جمع شوند و باعث مسدود شدن منافذ و در نهايت مشكلات پوستي با آكنه و جوش شوند. پس از مطالعه اين منابع، به سلامت و زيبايي پوست خود توجه بيشتري خواهيد كرد:


چرا تميز كردن پوست مهم است؟
پاكسازي پوست يكي از مهمترين فاكتورهاي سلامت صورت است. شناخت نوع پوست مهم ترين مرحله در مراقبت از پوست است زيرا استفاده از محصولات نامناسب براي نوع پوست شما مي تواند آكنه، خشكي يا ساير مشكلات پوستي را بدتر كند. داشتن يك برنامه روزانه مراقبت از پوست مي تواند به حفظ سلامت پوست، شادابي و بهبود شرايط پوست كمك كند.


با افزايش سن و گذر زمان، پوست، بزرگترين عضو بدن، آسيب هاي ناشي از رژيم غذايي بد، استرس و هواي آلوده را نشان مي دهد. در پاكسازي پوست، ناخالصي ها به صورت جوش هاي سرسياه، سرسفيد، جوش ها و نواحي كه پوستي سالم و شاداب مي كنند، از بين مي روند.


فوايد پاكسازي صورت
پاكسازي پوست گردش خون را در صورت بهبود مي بخشد و به پوستي سالم مي بخشد، به بهبود بافت و درخشندگي پوست كمك مي كند، لكه ها، جوش هاي سرسياه و سرسفيد را تميز و جلوگيري مي كند، تيرگي و آسيب هاي پوستي را برطرف مي كند. علاوه بر اين، پس از شستن صورت، پوست به خوبي مرطوب و تغذيه مي شود.


روش هاي پاكسازي پوست خانگي
پوست صورت نياز به مراقبت منظم دارد. روش هاي پاكسازي پوست خانگي علاوه بر در دسترس بودن و راحتي باعث صرفه جويي در زمان و هزينه مي شود. با حداقل امكانات، اما با مراقبت منظم و مراقبت منظم از صورت، مي توانيد به مرطوب كردن و سفيد شدن پوست خود كمك كنيد.


شستشوي پوست
شستشوي صحيح و منظم اولين قدم براي تميز كردن پوست است. براي شستشو بايد از صابوني استفاده كرد كه بعد از شستن باعث تقويت پوست مي شود. شستشوي زياد چربي طبيعي پوست را از بين مي برد. بسته به نوع پوست صورت خود را پس از شستن با شوينده مخصوص با يك حوله نرم خشك كنيد. براي شستشوي پوست بايد از آب داغ پرهيز كرد زيرا باعث خشكي پوست مي شود.


صورتت را بخور
ابتدا صورت خود را حدود پنج دقيقه از قابلمه آب جوش دور نگه داريد و سر خود را با حوله بپوشانيد. ماست صورت براي پوست هاي چرب عالي است. كندر به حذف سموم كمك مي كند، پوست را عميقا تميز مي كند و به از بين بردن جوش هاي سر سياه و سرسفيد كمك مي كند. پس از اتمام مرحله سيگار كشيدن، صورت خود را با تكه هاي يخ (با حركات دايره اي) ماساژ دهيد كه منافذ را سفت كرده و دماي پوست را نرمال مي كند. متخصص پوست


پوست صورت
براي لايه برداري پوست بايد از لايه بردارها استفاده كرد. زيرا سلول هاي مرده و كثيفي هاي داخل منافذ با شستن صورت از بين نمي روند. لايه برداري يك راه عالي براي تميز كردن پوست است زيرا سلول هاي مرده بيروني پوست شما از بين مي روند. بعد از لايه برداري صورت خود را با آب گرم بشوييد. براي جلوگيري از فساد، مخلوط مساوي شكر و عسل توصيه مي شود.


ماسك صورت
از ماسك هاي صورت براي بهبود و نرم كردن رنگ پوست استفاده مي شود. ماسك ها براي پوست بسيار تسكين دهنده و آرامش بخش هستند. بسته به نوع پوست شما، ماسك هاي مختلفي براي انواع پوست وجود دارد. ماسك را به طور يكنواخت روي صورت خود بماليد و صبر كنيد تا خشك شود. پس از خشك شدن، ماسك را با آب سرد يا گرم بشوييد و خشك كنيد. موز، گوجه فرنگي و پاپايا گزينه هاي عالي براي ماسك هاي خانگي هستند كه مي توانند پوست را تميز و سفت كنند.


جوهر
تونرها منافذ را باز كرده و پوست را مرطوب نگه مي دارند. شما مي توانيد سطح PH پوست خود را با يك تونر صورت متعادل كنيد. تونر را با انگشتان خود به صورت خود بزنيد يا آن را در يك بطري اسپري بريزيد و مستقيماً روي صورت خود اسپري كنيد. مي توانيد از خيار و گلاب به عنوان يك تونيك خانگي استفاده كنيد.


پوست مرطوب
آخرين گام در پاكسازي صورت، به همان اندازه كه پوست شما مهم است، مرطوب كردن پوست است. لوازم آرايشي بايد با توجه به نوع پوست شما انتخاب شوند. براي پوست هاي مختلط يا چرب، مرطوب كننده هاي مبتني بر ژل توصيه مي شود. براي پوست هاي بسيار خشك، ممكن است لازم باشد از كرم يا لوسيون قوي تر صورت استفاده كنيد. براي از بين بردن خشكي پوست بايد از يك پاك كننده ملايم و بدون الكل استفاده كنيد و براي پوست هاي مستعد آكنه از لوسيون حاوي بنزوئيل پراكسيد استفاده كنيد.


توصيه هاي مراقبت از پوست
پوست هاي خشك زودتر از پوست هاي چرب پير مي شوند و چين و چروك مي شوند، بنابراين لايه برداري پوست خشك در خانه يا سالن بسيار مهم است. به كساني كه پوست خشك و حساسي دارند توصيه مي شود براي جلوگيري از خشكي پوست در حمام هنگام شستشو نكاتي را رعايت كنند. زمان دوش گرفتن را كاهش دهيد، از آب گرم براي شستشو استفاده كنيد، از آب تميز و معطر استفاده كنيد، از افراط و تفريط پرهيز كنيد و باعث ماندگاري بيشتر پوست شويد.


بلافاصله بعد از دوش گرفتن و خشك كردن با حوله، بدن و صورت را با لوسيون مناسب آبرساني كنيد. براي پاكسازي پوست خشك از روغن هاي طبيعي استفاده كنيد. به جاي صابون معمولي بايد از قلم صورت استفاده كنيد. روش صحيح شستشوي پوست خشك صورت اين است كه پوست صورت را به چهار قسمت تقسيم كنيد، قلم صورت را به طور مساوي روي چهار قسمت صورت خود بماليد، سپس انگشتان خود را دور چشم با حركات دايره اي و ملايم روي پوست ماساژ دهيد. اين كار را انجام دهيد. حركت بايد ملايم و ملايم باشد، سپس پوست را با آب سرد بشوييد. هزينه آموزش پاكسازي پوست


پوست خشك و نرم را تميز مي كند
براي تميز كردن پوست هاي خشك و حساس فقط يك بار در هفته مي توانيد از لايه برداري بسيار ملايم استفاده كنيد. بهترين اسكراب و اسكراب براي پوست هاي خشك و حساس لعاب برنج و آنزيم پاپائين است كه از آب انبه به دست مي آيد. يك اسكراب براي پوست خشك بايد به اندازه اي ملايم باشد كه به پوست حساس شما آسيب نرساند يا باعث قرمزي نشود. تونرها لايه هاي زيرين پوست را كه با شستشو پاك نمي شوند تميز مي كنند و آلودگي ها و مواد آرايشي را عميقا پاك مي كنند. هنگام خريد تونر سعي كنيد محصولي بخريد كه الكل نداشته باشد. چندين لوسيون مرطوب كننده و جوان كننده با محتواي Q10 براي پوست هاي خشك مناسب هستند. هنگام تميز كردن پوست خشك صورت با بخور، اگر پوست خشكي داريد، مي توانيد ماهي يك يا دو بار براي تميز كردن پوست خشك صورت از بخور استفاده كنيد. بخور بيشتر براي پوست شما خوب نيست و مي تواند خشكي پوست را تشديد كند. در زمينه استفاده از مرطوب كننده ها، مهمترين نكته براي پاكسازي پوست خشك اين است كه بعد از پاكسازي و شستن صورت از آلودگي و مواد آرايشي، از مرطوب كننده مناسب استفاده كنيد. با ماسك صورت براي پوست خشك، مهم است كه بتوانيد ماهي يك يا دو بار از آن استفاده كنيد، در غير اين صورت احتمال خشك شدن يا كم آبي پوست شما وجود دارد. مواد تشكيل دهنده ماسك صورت شما بايد حاوي مواد مرطوب كننده و چرب باشد.


پاكسازي پوست چرب
درمان هاي خانگي براي پاكسازي صورت و پاكسازي صورت براي همه قابل دسترسي است و فوايد زيادي براي سلامت پوست دارد. با توجه به هزينه بالاي پاكسازي صورت در سالن هاي زيبايي، انجام اين روش ها در منزل با مواد طبيعي كمك زيادي به حفظ و تقويت بافت پوست شما مي كند. اگر پوست چرب داريد، استفاده از شوينده مخصوص پوست هاي چرب را فراموش نكنيد كه چربي اضافي پوست را از بين مي برد. البته همه چربي ها از بين نمي روند زيرا براي داشتن پوستي نرم و مرطوب نياز به مقدار مشخصي چربي روي صورت داريد.


ماسك صورت يكي از قديمي ترين و موثرترين روش هاي مراقبت از پوست است. اين روش آلودگي و چربي اضافي سطح پوست را پاك مي كند و منافذ بسته آن را باز مي كند. قبل از استفاده از ماسك صورت روي پوست هاي چرب، از كندر استفاده كنيد تا پوست را نرم كرده و منافذ آن را باز كنيد. هنگام شستن صورت از گياهان خشك شده مانند اسطوخودوس، رزماري و آويشن استفاده كنيد. ماسك هاي صورت بر پايه خاك رس يك درمان خانگي عالي براي پوست هاي چرب هستند. رنگ صورت براي از بين بردن آلودگي هوا از روي پوست و باقي مانده آرايش استفاده مي شود.


تونر با لايه برداري شبانه پوست را براي استفاده از مرطوب كننده ها آماده مي كند. از طرفي با سفت كردن پوست و بستن تمام منافذ باز، ظاهري جوانتر و زيباتر به چهره شما مي بخشد. علاوه بر اين، تونر حاوي الكل نيست. در مورد استفاده از مرطوب كننده ها براي صورت، اين تصور اشتباه است كه فقط پوست هاي خشك نياز به رطوبت دارند. راز داشتن پوستي جوان تر، مرطوب نگه داشتن آن است. حتي پوست هاي چرب نيز براي تغذيه و حفظ لطافت پوست نياز به رطوبت خوب و مناسب دارند. اگر پوست چرب داريد، بايد از مرطوب كننده هاي چرب براي مراقبت از آن استفاده كنيد. كرم مرطوب كننده را روي صورت خود بماليد و به آرامي ماساژ دهيد تا كاملا جذب شود. اين نكته مهم را فراموش نكنيد كه پوست شما بايد پس از شستشو، سيگار كشيدن و استفاده از ماسك به خوبي آبرساني شود. مراحل ذكر شده در بالا را هفته اي يكبار در منزل انجام دهيد. پاكسازي از آكنه جلوگيري مي كند و زيبايي پوست شما را دو چندان مي كند.

فیشیال یکی از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علایم پیری است. این روش از طریق تزریق مواد مختلفی مانند بوتاکس، فیلرها، و اسیدهای چرب به لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود. فواید و عوارض فیشیال بسیار زیاد و متنوع هستند. فواید اصلی فیشیال شامل کاهش چین و چروک‌های پوست، افزایش حجم و جوانسازی صورت، بهبود تراکم و الاستیسیته پوست، و ایجاد پوستی صاف و جوانتر می‌باشد. همچنین، این روش می‌تواند باعث کاهش ظاهر پف و سیاهی زیر چشم، مواجهه با آکنه‌ها و جایگاه‌های خشکی در پوست، و حتی افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

 

اما همانطور که هر روش دارای مزایاست، فیشیال نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. عوارض متداول فیشیال شامل درد و تورم موقت در محل تزریق، احساس سختی یا سوزش، و قرمزی پوست می‌باشد که معمولاً در چند روز بعد از روند درمان بهبود می‌یابد. همچنین، ممکن است در برخی افراد بافت‌های زیرین پوست زخمی شود یا عفونت‌های جدی به وجود آید. علاوه بر این، نتایج فیشیال ممکن است ناپایدار باشند و نیاز به تکرار درمان‌ها داشته باشند، که این مسئله می‌تواند موجب هزینه‌های اضافی و ناراضی‌تری از نتایج شود. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام فیشیال، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و مزایا و عوارض مربوطه را با او بررسی نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.