5 دلیل برای تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

۵۱۸ بازديد

 شاید یکی از بدترین چیزهایی که می تواند هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی شما را آزار دهد، آب ماشین ظرفشویی معیوب و آبی است که خاک را جمع می کند. از جمله دلایل اصلی این مشکل می توان به گرفتگی شیلنگ تخلیه، کثیف بودن فیلتر ماشین ظرفشویی، مشکل در برد الکترونیک و ... اشاره کرد. در این مقاله به دلایل احتمالی تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی و نحوه حل این مشکل می پردازیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین ظرفشویی تخلیه نمی کند. مهمترین دلایل تعمیرات ظرفشویی بوش برای این مشکل به شرح زیر است:

گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله تخلیه

فیلتر تخلیه ماشین کثیف

در پمپ تخلیه ایراد دارد

خرابی برد الکترونیک

نکته

این مقاله نمایندگی بوشدر مورد برند خاصی از ماشین ظرفشویی نیست، تمام مواردی که در این مقاله به عنوان دلایل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی و جمع شدن آب در پایین ماشین ذکر شده است، برای همه برندهای سازنده ماشین ظرفشویی صدق می کند. پس اگر به دنبال چرایی ماشین ظرفشویی ال جی، بوش، سامسونگ و ... هستید. خسته نباشید، می توانید از اطلاعات این مقاله استفاده کنید.

چگونه مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی را حل کنیم؟

برخی از مواردی که باعث می شود ماشین ظرفشویی شما تخلیه نشود در واقع ساده هستند و می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اما با توجه به اینکه تعمیر ماشین ظرفشویی امری تخصصی است، بهتر است این کار را به متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بسپارید تا از آسیب به ماشین شما جلوگیری شود. برای تخلیه آب در ماشین ظرفشویی و رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

1. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

گاهی اوقات دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی ممکن است به خود ماشین مربوط نباشد، بلکه به نحوه تخلیه زباله ها مربوط می شود. اگر لوله تخلیه مسدود شده باشد، عبور آب غیرممکن است. برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی خود باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

2. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

شیلنگ تخلیه یا شلنگ ماشین ظرفشویی در پشت دستگاه قرار دارد و از یک طرف به پمپ تخلیه و از طرف دیگر به سینک و لوله فاضلاب منزل شما متصل می شود. یکی از مواردی که می تواند باعث تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی شود، مشکل لوله تخلیه است. مواردی که باید بررسی شوند عبارتند از:

تمام پیچ خوردگی ها و خمیدگی های شلنگ تخلیه را بردارید.

برای نصب صحیح شلنگ و کمک به پمپاژ و برگرداندن زباله، دستورالعمل مکانیک را دنبال کنید. قرار دادن مناسب در لوله تخلیه؛ قد، ارتباط مستقیم با بدن و غیره. برای وارد کردن یک حلقه یا پیچ؛

اطمینان از اینکه جریان آب در داخل لوله مسدود نشده است.

در صورت فرسودگی شیلنگ تخلیه را تعویض کنید

مشاوره

بهتر است دستگاه را از پریز برق جدا کرده و در ابتدا شیر آب را ببندید.

3. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

یک فیلتر تخلیه برای جلوگیری از ورود ذرات و زباله های مواد غذایی به شیر آب و خط تخلیه و جلوگیری از گرفتگی و آسیب رساندن به پمپ تعبیه شده است. اما گاهی اوقات بقایای مواد غذایی فیلتر را مسدود کرده و آن را مسدود می کند و باعث جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی می شود.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی موارد زیر را انجام دهید:

فیلتر ماشین ظرفشویی یک سیلندر پلاستیکی است که در پایین ماشین ظرفشویی و زیر سمپاش قرار دارد.

فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را به سمت بالا بکشید تا حذف شود.

در برخی مدل ها، فیلتر صفحه ای درشت زیر فیلتر سیلندر قرار می گیرد تا مواد غذایی درشت را بگیرد.

فیلتر را کاملا بشویید.

سپس قسمتی را که فیلتر قرار می گیرد تمیز کنید و به یک شلنگ یا لوله منتهی شوید.

4. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

پمپ تخلیه در زیر ماشین ظرفشویی و پشت پنل قرار می گیرد و با یک بازو و یک قطعه الکترومغناطیسی مجموعه ای را به منظور تخلیه آب از دستگاه تشکیل می دهد. اگر مسیر تخلیه از دستگاه به سینک فاضلاب باز باشد، ممکن است پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی مقصر باشد.

5. مطمئن شوید که برد مدار الکترونیکی ماشین ظرفشویی کار می کند

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی وظیفه ارسال دستورات به قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. اگر برد الکترونیکی مشکل داشته باشد و خراب باشد، ممکن است آب ماشین ظرفشویی در زمان مناسب تخلیه نشود.

علت تجمع آب در ماشین ظرفشویی خاموش

در برخی موارد، زمانی که ماشین ظرفشویی به پایان عمر خود می رسد یا حتی زمانی که ماشین ظرفشویی خاموش است، مقداری آب در داخل ماشین جمع می شود. اگر مقدار کم باشد، طبیعی است. اما اگر مقدار آب زیاد باشد نشان دهنده ایراد دستگاه است که باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می شود.

معمولاً آب ته ماشین ظرفشویی تمیز یا کثیف است. اگر آب کثیف باشد، ماشین ظرفشویی نمی تواند تخلیه کند یا آب تخلیه شده از طریق شلنگ تخلیه به ماشین ظرفشویی برمی گردد. در صورت شفاف بودن آب، ورود آب به دستگاه مشکل دارد.

در این صورت مواردی که می توانند باعث جمع شدن آب شوند، کف ماشین ظرفشویی باید بسته و بررسی شود:

لاوالویلا درنچبو

فیلتر ماشین ظرفشویی

شیر برقی برای تامین آب

پمپ تخلیه

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

مشاوره

توجه داشته باشید که اگر ماشین ظرفشویی به هر دلیلی در اواسط چرخه شستشو خاموش شود، آب در ته ماشین باقی می ماند و تخلیه نمی شود. در چنین مواقعی ابتدا دستگاه را در برنامه شستشو قرار دهید و بعد از شستشو بررسی کنید که آیا آب وجود دارد یا خیر.

چگونه آب ماشین ظرفشویی خود را تخلیه کنم؟

اگر کف ماشین ظرفشویی آب را جمع می کند و می خواهید آب را تخلیه کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر مقدار آب زیاد است، با استفاده از یک کاسه یا لیوان کوچک آب را بردارید تا مقدار آن کاهش یابد. در مرحله بعد، آب جمع شده در ته ماشین ظرفشویی را با یک حوله جاذب یا حوله تمیز کننده بردارید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خانه‌تان کمک کند. ابتدا، باید به ابعاد و فضای موجود در آشپزخانه‌تان توجه کنید. مطمئن شوید که ماشینی که انتخاب می‌کنید، به ابعاد آشپزخانه و جایگاه مخصوص ظرفشویی شما متناسب باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا نیاز به ماشینی با ظرفیت بزرگتر برای خانواده بزرگتان دارید یا ماشین با ظرفیت کوچکتر برای فضای محدودتان مناسب‌تر است.

 

علاوه بر ابعاد، ویژگی‌های عملکردی نیز بسیار مهم هستند. به دنبال ویژگی‌هایی مانند کارایی شستشو، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، سر و صدای تولید شده و برنامه‌های شستشوی متنوع باشید. همچنین، از مطالعه نظرات و بررسی‌های دیگر مشتریان برای اطمینان از کیفیت و عملکرد ماشین‌های مختلف استفاده کنید. با توجه به این نکات، می‌توانید ماشین ظرفشویی مناسبی را برای خانه خود انتخاب کنید و از خریدتان راضی باشید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.