ویژگی های رب انار در طب عامیانه

۳۱ بازديد


رب انار در واقع آب انار غلیظ است، بنابراین طعم آن مانند اناری است که از دانه های آن برای تهیه آب انار استفاده می شود.

رب انار به عنوان ادویه در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود. رب انار فواید دارویی زیادی برای سلامتی و پیشگیری از بیماری ها دارد. در زیر فواید رب انار، خواص رب انار و غیره را مشاهده خواهید کرد.

ذات خداوند آشکار می شود

انار بسته به ذائقه می تواند 3 نوع باشد. انار شیرین مزاج ملایمی دارد و انار شیرین در بهبود و تصفیه خون بسیار مفید است.

رب انار تقریبا رایج است. به دلیل طعم بی نظیری که دارد، طرفداران زیادی دارد. به طور کلی انار شیرین نسبت به انار شیرین مواد مغذی بیشتری دارد و در کاهش صفرا، جوش و جوش خون مفیدتر از انار شیرین است.

انار نو طبیعت سردی دارد. ترشی انار که برای تهیه رب انار استفاده می شود باعث یبوست خفیف می شود. مصرف تفاله انار ترش می تواند در کاهش حالت تهوع دوران بارداری و کاهش علاقه زنان باردار به مصرف مواد غیر طبیعی بسیار مفید باشد.

علاوه بر این مصرف انار ترش و فرآورده های جانبی تهیه شده از آن باعث کاهش صفرا، کاهش حرارت معده و کبد می شود.

خواص رب انار

رب انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا به درمان بسیاری از بیماری ها به ویژه سرطان کمک می کند. رب انار که برای زیبایی پوست نیز مفید است به از بین بردن لک و آکنه کمک می کند و پوست را صاف می کند. همچنین به بهبود سریع تر زخم های پوستی کمک می کند.

یکی از بهترین فواید رب انار این است که سطح کلاژن پوست را افزایش می دهد، پوست را سفت می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و در نتیجه ظاهری جوان به پوست می بخشد.

ویتامین های مختلف B1 و B2 با تقویت سیستم ایمنی به مقاومت در برابر بیماری ها کمک می کند. هضم غذا را با کاهش التهاب و تکثیر باکتری های مفید روده تسهیل می کند.

یکی دیگر از فواید روغن انار جلوگیری از خونریزی، رفع مشکلات طاسی و سم زدایی بدن است. عصاره انار که در پیشگیری از بیماری هایی مانند بیماری قلبی و دیابت نیز نقش دارد، استخوان ها را تقویت کرده و انرژی بیشتری به شما می دهد.

شربت انار که در تزیین بشقاب نیز به دلیل ظاهر و بافت قوی آن استفاده می شود، بشقاب شما را هنگام سرو زیبا جلوه می دهد و خلاقیت شما را در سرو غذا نشان می دهد.

فواید رب انار برای کاهش وزن

رب انار یک آنتی اکسیدان بسیار قوی با ویتامین های B5، B6، C، E، A، پتاسیم و منیزیم است. رب انار همچنین سرشار از فیبر است و از احساس گرسنگی برای مدت طولانی جلوگیری می کند.

انار سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنول است و با چاقی مبارزه می کند. هورمون ها را متعادل می کند و بنابراین کنترل وزن را تسهیل می کند.

خمیر روما همچنین از بیماری های قلبی، خونی و عروقی جلوگیری می کند و تشکیل کلسترول را کند می کند. به دلیل ویتامین A موجود در آن، ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

برای دستیابی به اثرات لاغری و کاهش وزن پوره انار می توانید آب انار را بدون شکر بنوشید یا روزی یک بار بخورید. اگر علاوه بر رژیم غذایی یا برنامه ورزشی از آن استفاده کنید، می توانید سرعت کاهش وزن را افزایش دهید.

خواص تفاله انار

رب انار به لطف ویتامین C موجود در پوست به کلاژن سازی پوست کمک می کند و پوست را سالم و شاداب می کند. با تجدید سلول های پوست، به محو شدن جای آکنه و صاف شدن چین و چروک های پوست کمک می کند.

رب انار در درمان آکنه بسیار موثر است. همانطور که می دانید جوش و آکنه در پوست های چرب بیشتر ظاهر می شود. تاثیر و خواص رب انار برای پوست افراد چرب بی نظیر خواهد بود.

آنتی اکسیدان های موجود در تفاله انار باعث شادابی پوست صورت و بدن می شود. یکی دیگر از خواص رب انار برای پوست کمک به نرمی و روشن شدن پوست است.

خواص رب انار برای دیابت

رب انار حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت انسان بسیار موثر است. علاوه بر این، رب انار به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان ممکن است در پیشگیری از بیماری ها نقش داشته باشد. اما مصرف رب انار برای دیابت خوب نیست.

بیماران دیابتی در مصرف رب انار باید مراقب باشند. یک لیوان آب انار حاوی 106 کیلو کالری و 26 گرم شکر است. بنابراین دیابتی ها باید در مصرف آب انار کمی احتیاط کنند و به یاد داشته باشند که زیاده روی در مصرف رب انار برای دیابت خوب نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.