بازنویسی محتوا چیست؟ چگونه محتوای بازنویسی شده بنویسیم؟

۱۰ بازديد


کسب و کارها برای افزایش ترافیک از طریق بازاریابی محتوا نیاز به ارائه محتوای حرفه ای دارند. اما فرآیند تولید محتوا در عمل دشوار و زمان بر است. بازنویسی محتوا یکی از راه‌های آسان‌تر ساختن محتوا است. امروزه تولید مجدد محتوا یا به اصطلاح تبدیل یکی از مهارت هایی است که تولیدکنندگان محتوا باید با آن آشنا باشند. در این مقاله با نحوه نوشتن مطالب بازنویسی شده آشنا می شویم. سپس با تکنیک های بازنویسی محتوا آشنا می شویم.

بازنویسی محتوا چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

در مرحله اول ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که بازنویسی محتوا چیست؟ بازنویسی چیست؟ چه تفاوتی با دیگر انواع تولید محتوا دارد؟ وقتی سعی می‌کنید محتوا را بازنویسی کنید، از ابتدا محتوا ایجاد نمی‌کنید، بلکه از دانش درباره محتوایی که قبلاً ایجاد کرده‌اید استفاده می‌کنید و با استفاده از روش‌ها و خلاقیت خودتان آن را بازنویسی می‌کنید. به عبارت دیگر، بازنویسی محتوا به این معنی است که شما محتوا را از جایی دیگر می گیرید و جملات آن را بدون تغییر معنای اصلی تغییر می دهید. به این ترتیب موتورهای جستجو محتوای سایت شما را که از جای دیگری کپی شده است نمی بینند و در عوض به محتوای جدید و تازه نگاه می کنند.

زمانی که مراحل استراتژی محتوا را کامل کردید، نوبت به ایجاد محتوای خود می رسد. اما بازنویسی چیست؟ بازنویسی محتوا یکی از روش های تولید محتوا است. محتوای تالیفی و ترجمه شده با استفاده از روش های دیگر تولید محتوا ایجاد می شود. در محتوای تالیفی، نویسنده محتوا از علم و دانش خود استفاده می کند، به جای استفاده از محتوای موجود، با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید، محتوا می نویسد. برای این کار باید موضوع محتوا را به خوبی بشناسد و اطلاعات جامع و کاملی در مورد آن داشته باشد. در ترجمه، محتوا بدون هیچ تغییری از زبانی به زبان دیگر ترجمه می شود. لازم به ذکر است که در هنگام ترجمه، نویسنده اصلی حق دخالت در مطالبی که نویسنده اصلی نوشته است را ندارد، زیرا ممکن است کارشناس محتوا در محتوایی که ترجمه می کند، تجربه کافی نداشته باشد و در صورت تداخل با آن، وزن علمی محتوای. ممکن است حذف شود.

یاد بگیرید چگونه محتوا را کپی کنید

برای بازنویسی متن، باید چندین نکته را در نظر بگیریم و یاد بگیریم که چگونه محتوای بازنویسی شده ای بنویسیم که کاربر پسند باشد و مخاطب را به سمت هدف هدایت کند.

مطالب دیگر را کپی نکنید

اولین و مهمترین چیز در یادگیری بازنویسی، کپی نکردن از مطالب و منابع دیگر است. کپی برداری به هیچ عنوان بازنویسی محتوا محسوب نمی شود و عواقب بدی برای سئوی سایت دارد. گوگل به محتوای تکراری بسیار حساس است و حتی اگر عبارتی را با محتوای مرجع کپی کرده باشید، متوجه می شود و ممکن است شما را جریمه کند.

پاراگراف به پاراگراف را بازنویسی کنید

سعی کنید ابتدا کل مقاله را بخوانید و هر پاراگراف را جداگانه بررسی کنید. اکنون هر پاراگراف را بر اساس نظر خود بازنویسی کنید. اگر بخواهید متن را کلمه به کلمه بازنویسی کنید، ممکن است به طور تصادفی از کلمات متن اصلی استفاده کنید. با بازنویسی پاراگراف به پاراگراف، محتوای نهایی با محتوای مرجع کاملا متفاوت است و محتوایی منحصر به فرد ایجاد می شود.

بخش هایی از چندین داستان را با هم ترکیب کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بازنویسی متن، جمع‌آوری و ترکیب بخش‌هایی از مقالات مختلف است. نمونه ای از بازنویسی محتوا زمانی است که محتوای مفید را برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و با کیفیت ترکیب می کنید. این روش می تواند بهتر از ایجاد محتوای جدید باشد. زیرا در این صورت می توانید جنبه های مفید و مثبت مقالات را انتخاب کرده، موارد بی فایده را حذف کرده و در نهایت محتوای کاربرپسند بنویسید. برای این کار بهتر است از مطالبی استفاده شود که بازدیدکننده داشته و عموم را به خود جذب کند.

محتوای محبوب را به هزاران محتوای مرتبط تبدیل کنید

این روش برعکس روش قبلی است، بنابراین; شما محتوای کامل و پرطرفدار را مرور و انتخاب می کنید و آن را به چند محتوای فرعی تقسیم می کنید. برای این کار هر یک از محتوای اصلی را به محتوای کوچکتر تقسیم کنید و در عین حال نکات جدید و دقیق تری را به آن اضافه کنید تا به محتوای کامل و مفیدی برسید. محتوایی که از این طریق ایجاد می شود، نیازهای مخاطبان شما را بهتر برآورده می کند و در نتیجه، اعتبار سایت شما نزد مخاطبان و گوگل افزایش می یابد. از روش ضرب محتوا برای تولید محتوای سریالی و پشت سر هم استفاده می شود.

از مقالات قدیمی ایده بگیرید

با مطالعه مقالات گذشته می توانید ایده های جدیدی برای نوشتن مطالب جدید بدست آورید. مقالات موفق قبلی پایه خوبی برای محتوای جدید هستند.

گسترش افکار مختلف

در این روش ایده های نویسنده و ایده های جدید او نقش زیادی دارد. روش بازنویسی متن به این صورت این است که با ارزیابی مطالب مختلف به ایده های متفاوتی می رسید و بر اساس آنها ایده های جدیدی را مطرح می کنید. پیشنهاد می شود فهرستی از ایده ها در مطالب تهیه شود. همچنین می توانید از روش طوفان فکری برای به دست آوردن نتایج بهتر استفاده کنید. به این ترتیب ایده های جدید و کاربردی زیادی در رابطه با محتوای مورد نظرتان به دست خواهید آورد.

تبدیل محتوا به اشکال جدید

یکی از راه های جذاب برای بازنویسی محتوا، تبدیل محتوای مختلف به قالب های جدید است. بنابراین محتوای قدیمی را به فرمت های جدید تبدیل می کنید.

زمانی که می خواهید محتوای متنی بسازید، بهتر است محتوایی را در قالب تصویر، اسلاید و اینفوگرافیک قرار دهید. مطالب در قالب تصویر برای مخاطب بسیار جذاب است و انگیزه مخاطب را برای ادامه مطالعه مطالب افزایش می دهد. محتوای ویدیویی نیز در سال های اخیر بسیار محبوب بوده است. برای موضوعات آموزشی محتوای ویدیویی بهترین انتخاب است و البته بازدید زیادی هم دارند.

محتوا را تغییر دهید

به خاطر داشته باشید که بازنویسی نباید مانع خلاقیت شما شود. اگر با چیزی در محتوا مخالف هستید یا ایده جدیدی دارید، از ویرایش محتوا نترسید. می توانید از نقل قول های رایج الهام بگیرید و مطابق با ایده های خود تغییرات مناسبی در محتوا ایجاد کنید.

مواد بیشتری اضافه کنید

مطالب بیشتری پیدا کنید همیشه چیزهایی وجود دارد که می توانید به محتوای خود اضافه کنید تا مقاله خود را متفاوت و بهتر از مقالات مشابه کنید. نکات اضافی و ایده های جدید خود را به محتوا اضافه کنید تا آن را بازنویسی نکنید. اگر مقاله ای بهتر و کاملتر از محتوای مرجع خود نوشته اید، به این معنی است که محتوای عالی ایجاد کرده اید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.