ورژن گیتار آهنگ جدید شاهین بنان به نام «تو گلی»

۰ بازديد
متن آهنگ ورژن گیتار تو گلی شاهین بنان
تو مث بارونو من مث کویر من میخوام نگات کنم یه دل سیر من جزیرم و تو یه دریا برام دریا این جزیرتو بغل بگیر تو گلی گل که نمیتونه بلد باشه بدی میشه رو به رام کنی تویی که راشو بلدی میشه دیگه منو دست هیشکی جز خودت ندی

تخت یا هیچ تزئینی نخرید

۶ بازديد


نوع ملحفه با توجه به دکوراسیون اتاق و سلیقه افراد متفاوت است. اتاق خواب باید بر اساس سلیقه و روحیه هر فرد چیده شود. زیرا معمولا اتاق خواب برای هر فرد مکانی شخصی است و باید به همه آرامش و امنیت بدهد.

تخت یکی از مهم ترین مبلمان اتاق به حساب می آید و تاثیر زیادی در چیدمان اتاق دارد. نوع تخت بسته به دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد متفاوت است. اتاق باید بر اساس سلیقه و روحیه هر فرد چیده شود. زیرا اتاق خواب همیشه یک مکان خصوصی برای همه است و باید آرامش و امنیت را برای همه به ارمغان آورد. به همین دلیل است که افراد پس از تغییر وضعیت خواب خود برای بسیاری از شب ها احساس ناراحتی می کنند. تخت واقعا بخش مهمی از اتاق خواب است. تخت حجم زیادی از اتاق را می پوشاند و مکانی برای خواب و استراحت افراد محسوب می شود. بنابراین خوب است تخت خواب ترکیب زیبایی و راحتی را بپوشاند.

نوع تخت بسته به دکوراسیون اتاق و سلیقه فرد متفاوت است. اتاق خواب باید بر اساس سلیقه و روحیه هر فرد چیده شود. زیرا اتاق خواب عموماً فضای خصوصی همه افراد است و باید آرامش و امنیت را برای همه به ارمغان آورد.

تجهیزات سرویس خواب

به طور معمول، عناصر اتاق خواب شامل یک تخت، یک میز کنار تخت، یک میز آرایش، یک آینه، یک کمد لباس و یک عثمانی است. با این حال، گاهی اوقات می بینید که یکی از این موارد گم شده است. در این مرحله می توانید سفارش دهید که یکی از آنها مانند سرویس انتخاب شده برای شما انجام شود. تانیل چوب تولید کننده و عرضه کننده انواع سرویس خواب در طرح ها، سبک ها و رنگ های مختلف می باشد.

مهمترین بخش سرویس خواب

تخت یکی از مهم ترین وسایل اتاق خواب است و با توجه به نیاز افراد، اندازه و ارتفاع تخت تعیین می شود. مثلاً تخت معمولاً 90 تا 110 سانتی متر عرض و 200 سانتی متر طول دارد که البته با توجه به نیاز افراد قابل تغییر است. به عنوان مثال، یک فرد قد بلند نیاز به یک تخت بلندتر دارد و تخت باید بر اساس آن انتخاب شود.

نکات مهم هنگام خرید تخت

هنگام خرید تخت، بوییدن آن را فراموش نکنید. از آنجایی که در برخی تخت‌ها از چوب نامناسب و رنگ‌های بی‌کیفیت استفاده می‌شود، ممکن است بوی بد ایجاد شود و برای مدت طولانی باعث بیماری‌های تنفسی شود. حتی اگر از آلرژی رنج می برید، این بو می تواند شرایط را تشدید کند.

میز آرایش توالت یهودی

در میان دیگر مبلمان اتاق خواب، میز آرایش وجود دارد که برای نظم دادن به لوازم آرایشی استفاده می شود. افراد می توانند میز آرایش را با طرح و شکل دلخواه خود سفارش دهند تا توسط صنعتگران و طراحان برای آنها ساخته شود. همچنین می توانید یک صندلی در کنار میز آرایش خود قرار دهید تا خیالتان راحت شود و چیدمان اتاق خوابتان زیباتر به نظر برسد. جدا از زیبایی میز توالت، مطمئن شوید که آن را نیز خوب ساخته، ایمن و مستحکم کنید و پایه آن شل نباشد. در برخی از کمدها آینه به میز وصل شده و پیچ می شود و در برخی دیگر آینه جدا قرار می گیرد. برای خانه هایی که کودک دارند، استفاده از میز آرایش مجهز به آینه در اتاق خواب توصیه می شود تا در صورت برخورد ناگهانی آینه به میز آرایش، آینه بر روی کودک نیفتد و جان و سلامت او در امان باشد. حتی اگر مدلی با آینه مجزا دوست دارید، می توانید از فروشنده یا طراح بخواهید آن را برای شما به میز آرایش بچسباند.

بافندگان و لباس کاران

میزهای کنار تخت یکی دیگر از لوازم مورد استفاده در اتاق خواب است. این یونیت ها مانند روشویی ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. و طرح تخت ها متفاوت است. به طور معمول، تخت های یک نفره یک تخت و تخت های دو نفره دو تخت ارائه می دهند. میز کنار تخت در واقع وسیله ای مناسب است که می توانید در آن یک لیوان آب، کتاب، دارو، ساعت و... قرار دهید تا هر زمان که نیاز داشتید آماده استفاده باشند. طول و عرض استاندارد یک پاتختی 40-50 سانتی متر است. ارتفاع میز کنار تخت باید به گونه ای باشد که هنگام دراز کشیدن روی تخت بتوانید آن را ببینید. بهترین ارتفاع تخت 65-70 سانتی متر است. https://aftabir.com/news/view/14285/بدون-توجه-به-دکوراسیون-سرویس-خواب-نخرید

آینه، بخشی کاربردی از سرویس اتاق

یکی دیگر از لوازم اتاق خواب آینه است. در واقع برخی افراد خرید آینه را ضروری نمی دانند، اما این روزها آینه ها کاربردی ترین قسمت ست اتاق خواب محسوب می شوند. زیرا افراد به خصوص خانم ها در هنگام آرایش به آینه نیاز دارند. یا وقتی مردم از خواب بیدار می شوند، می خواهند خودشان را ببینند. برای برخی از اتاق ها یک آینه بلند و برای برخی دیگر آینه های جداگانه ساخته شده بود. برای ایمنی، توصیه می شود آینه را روی میز حمام پیچ کنید.

کابینت یا کشو

کمد یکی دیگر از لوازم اتاق خواب است که ابعاد آن به فضا و اندازه اتاق خواب بستگی دارد. کمد در اتاق شما قرار می گیرد و می توانید لباس ها و وسایل خود را در آن نگه دارید. اگر اتاق شما به قدری کوچک است که نمی توانید کمد در آن قرار دهید، بهتر است یک تخت خواب با کشو بخرید و از آنها استفاده کنید.

پاف تابی پاف

پوف یا عثمانی یکی از وسایلی است که علاوه بر مبلمان در کنار سرویس خواب استفاده می شود. پوف ها انواع مختلفی دارند، برخی فقط صندلی هستند و برخی دیگر صندوقدار هستند که می توانید وسایل ضروری خود را در آن قرار دهید.

سرویس خواب دو نفره

ست های تخت دو نفره معمولا برای زوج ها استفاده می شود. زوج های جوان، سرویس خواب را بخشی از خدمات درختی می دانند. زیرا بهترین سرویس خواب های دو نفره از چوب ساخته شده اند. به همین دلیل ست اتاق خواب دو نفره با طرح و رنگ های خوب معمولا برای زوج های جوان ساخته می شود. توجه داشته باشید که تخت خواب که قسمتی دائمی از اتاق خواب است باید از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد و چوب آن به مرور زمان از بین نرود.

با ملافه های با کیفیت، آرام بخوابید

ملافه، به خصوص ملافه، بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. بنابراین هنگام خرید تخت خواب به تمام جزئیات و نکات خرید توجه کنید تا همه چیز در تخت خواب بی نقص باشد. توجه به تم و سبک اتاق خود هنگام خرید فرش بسیار مهم است. برای خرید عاقلانه می توانید از مشاوران تانیل چوب راهنمایی بخواهید تا بهترین سرویس خواب را با قیمت مناسب به بهترین نحو به شما پیشنهاد دهند.

آبپاش مخفی هانتر

۶۸۰ بازديد



لازم به ذکر است که این آبپاش مخفی نوعی سیستم آبیاری اتوماتیک است که برای آب رسانی به مکان هایی مانند: گلخانه، باغ، فضای سبز و ... استفاده می شود. طراحی این سیستم به گونه ای است که مناطق مختلف را به صورت مستقل و برنامه ریزی شده آبیاری می کند. اسپرینکلر هانتر شامل انواع اسپری های ثابت و قابل تنظیم می باشد که برای هر کاربری مناسب است و دارای ویژگی هایی از قبیل: پاشش دقیق و منظم، تنظیم آب و الگوی توزیع، عمر طولانی و مقاومت در برابر شرایط جوی می باشد. این نازل های اسپری به شما این امکان را می دهند که به راحتی قوس آب را بین 45 تا 360 درجه تنظیم کنید.

به وسیله لوله و اتصالات به منبع آب متصل می شود و به لطف تایمر و کنترل های اتوماتیک می توان زمان و میزان آبیاری را برای هر زون تنظیم کرد. آبپاش هانتر دارای تنظیم قوس ثابت بوده و برای پوشاندن چمن با اندازه ها و زوایای خاص مناسب است و از هدر رفتن آب جلوگیری می کند.

مزایای اسپرینکلر هانتر چیست؟

آبپاش شکارچی با نصب آسان

استفاده از فیلتر برای جلوگیری از مسدود شدن

دارای درپوش برای جلوگیری از ورود آلودگی

استفاده از 20 نازل مختلف با زوایای مختلف

قابلیت تنظیم شعاع اسپری

مقاومت طولانی مدت

ساختار و عملکرد آبپاش مخفی

قبل از هر چیز لازم است بدانید که هانتر به دلیل مشکلات مربوط به کمبود آب، شروع به توسعه تجهیزات آبیاری مدرن کرد تا بتواند مناطق سبز را آبیاری کند. شارژر مخفی شکارچی از دو بخش مجزا تشکیل شده است. یک طرف برای همیشه در خاک مدفون است و دیده نمی شود. به صورت لوله ها، کناره ها، رایزرها و یک قسمت از سطح زمین از بالای سیستم آبیاری و جریان خارج می شود.

عملکرد آبپاش هانتر بسیار ساده است به این صورت که وقتی شیر آب را باز می کنید، با فشار آبی که از آن عبور می کند، قسمت متحرک از روی زمین بلند شده و شروع به آبیاری می کند. این آبپاش مخفی دارای چشمه ای است که پس از اتمام آبیاری و قطع جریان آب جمع می شود و قسمت متحرک آن مخفی و در سطح زمین است. لازم به ذکر است که بسته به شعاع پاشش دارای سه سطح کم، متوسط ​​و زیاد می باشد که برای آبیاری مناطق کوچک و بزرگ قابل استفاده بوده و قابل تنظیم می باشد. ضمناً طراحی و نحوه قرارگیری آبپاش مخفی به گونه ای است که از خطراتی مانند: ضربه، سرقت و ... در امان باشد. و فضای سبز شما را زیبا و زنده نگه می دارد.

در انتخاب آبپاش مخفی به چه نکاتی توجه کنیم؟

توصیه می کنیم در هنگام خرید و نصب اسپرینکلر هانتر به نکات زیر توجه کنید:

اندازه شعاع اسپری مورد نظر شما.

زاویه اسپری مورد نظر را در نظر بگیرید.

مدل اسپری به اندازه نیاز شما می تواند مستطیلی یا پیچی باشد.

هر ورودی اسپری که می خواهید، می توانید بین 1.2 اینچ، 3.4 اینچ، 1 اینچ و 1 و ¼ اینچ انتخاب کنید.

انواع آبپاش مخفی

همانطور که گفتیم اسپرینکلر هانتر شامل دستگاه های باکیفیت با قابلیت مخفی سازی و تنظیم میزان پاشش می باشد که در سال های اخیر بسیار رواج داشته و مردم از آن برای نیازهای مختلف از جمله: مزارع، باغات، شهری و مناطق سبز، گلخانه ها و پروژه های صنعتی. از آن استفاده می کنند. یکی از دلایل اصلی کارایی این دستگاه بدنه باریک و ظریف با فیلتر و نازل می باشد. آبپاش هانتر در دو نوع چرخشی (دوار) و اسپری با 12 نازل مختلف برای پرتاب آب تا شعاع های مختلف توسط شرکت هانتر تولید می شود. لازم به ذکر است که این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های اسپرینکلر می باشد که گزینه های مختلفی را برای محصولات خود در نظر گرفته است.
https://checkup.tools/blog/%d8%a2%d8%a8%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%85%d8%ae%d9%81%db%8c-%d8%b4%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1/
پخش کننده چرخشی

این مدل دارای واتر جت می باشد که با آبپاش دوار سطح مورد نیاز را آبیاری می کند. مدل چرخشی عمدتاً برای آبیاری مناطق بزرگ مانند چمن و زمین های گلف استفاده می شود که به دلیل چرخش جت آب روی سطح توزیع شده و به طور یکنواخت آبیاری می شوند.

یک آب پاش

این نوع آبپاش ها جریان آب را در یک بخش دایره ای توزیع می کنند. به عبارت دیگر، توزیع آب این مدل آبپاش هانتر به صورت زاویه ای و سکتوری شکل است و معمولا برای آبیاری مناطق کوچکتر استفاده می شود.

آبیاری بارانی شکارچی مدرن

آبپاش مخفی هانتر یکی از بهترین و برترین برندهای آمریکایی است که در برابر هر نوع آب و هوا، فرسودگی و حتی سرقت مقاومت می کند و طول عمر بالایی دارد. آنها سریع و آسان نصب می شوند و عملکرد بسیار خوبی دارند. این آبپاش ها شعاع 4.3 تا 11.6 متر را به راحتی پوشش می دهند و به طور یکنواخت آب می دهند. هانتر با فشار مناسب در هر دقیقه 2.2 تا 20.5 لیتر آب را به قسمت های داخلی منتقل می کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید اطلاعات خود را در وب سایت منبع اصلی کسب و کار برق آبی اضافه کنید.

همه چیز به انتخاب آرایشگاه مناسب بستگی دارد

۳۴ بازديد


همه ما زنان حداقل به یک یا چند ماده آرایشی معتاد هستیم! کوتاه کردن ابرو، آرایش، رنگ مو و اپیلاسیون و موارد دیگر. جهان امروز به دنیای جدیدی تبدیل شده است. وقت خبر دادن نیست! شاید اینطور باشد، اما در این دنیای مدرن که به سمت نو شدن پیش می رود، روش های آرایشی روش ها و سنت های جدیدی دارد.

میپرسی یعنی چی؟! یعنی گاهی این شما هستید که برای زیباسازی خود قدم برمی دارید و به زیباسازی خود اعتقاد دارید. گاهی اوقات برای آرایش خود به سالن زیبایی مراجعه می کنید و گاهی مشتری یک آرایشگاه آنلاین هستید. هر کدام از این سه گزینه را انتخاب کنید، یک چیز مشترک با تمام زنان دیگر در جهان دارید: عشق به زیبایی. وقتی سه گزینه پیش رو داریم و قرار است یکی از آنها را انتخاب کنیم، ابتدا باید مزایا و معایب استفاده از هر گزینه را بررسی کنیم.

آرایش به اندازه موهای یک زن قدرتمند است. در واقع امروزه کار گریم آنقدر تخصصی شده است که نمی توان فردی را پیدا کرد که همه شاخه های آرایش را بداند. حالا فرض کنیم همه آنها را حفظ کرده اید. بستن چشم ها و استفاده از پلک ها ممکن است رکوردشکنی گینس باشد، اما دستیابی به زیبایی قطعا آسان نیست. یک هفته پیش یک دوست قدیمی را در یک مهمانی دیدم. او جراحات جزئی در ناحیه صورت دارد. آنقدر کوچک و پرتعداد، اول فکر کردم شاید به خاطر عشق همیشگی به حیوانات، این بچه زشت این مصیبت را بر چهره اش آورده است. اما وقتی علت را از او پرسیدم ترجیح داد یک خواب گربه مانند به من بگوید: "هفته گذشته به مغازه رفتم و برای خودم واکس خریدم. آمدم خانه و ضربه ای به صورتم زدم. تمام صورتم درد گرفت. دکتر هم همین را گفت. مومی که استفاده کردی بد بود، چون نمی‌دانست چگونه موم را از روی پوستت پاک کند... خیلی طول کشید...» و عکسی که وقتی گرفتم گرفتم. کاخ سفید کاغذی در پستم: «یادم می‌آید مقاله‌ای درباره این ضرب‌المثل نوشتم: آمد تا ابروهایش را درآورد، چشمانش را پوشاند». البته برخی از استانداردهای آرایش باید در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد. سالن مو با مژه هر روز؛ وقتی به این مثال فکر می‌کنیم، مغزمان توضیح می‌دهد که ممکن است کسی یک میکاپ آرتیست و میکروپیگمنتیشن را بدیهی بداند و برای مدت طولانی به مژه‌ها فکر نکند. اما حقیقت آرایش این است که آرایش برای همه خدمات زیبایی امکان پذیر نیست و یا در صورت امکان زمان بر و کسل کننده است.

سالن زیبایی شروع شده اما شلوغ است

به نظر می رسد استفاده از خدمات زیبایی سالن زیبایی راه حلی برای مشکلات خودآرایی است. خوشبختانه امروزه به دلیل تخصصی بودن خدمات آرایشی، آرایشگاه ها آرایشگاه های زیادی دارند و مثل قدیم نیستند، خانمی در سالن با یک دست موهای خود را رنگ می کند و با دست دیگر ابروهای خواهرش را می کند و دست آخر همیشه است. دیر به مهمانی برای استفاده از خدمات آرایشگاه (آرایشگاه فیزیکی) کافیست از طریق تلفن در آرایشگاه مورد نظر خود وقت بگیرید و سپس در ساعت مورد نظر خود حاضر شوید. اما پس از آن شما هیچ تضمینی ندارید که کار شما همزمان با تنظیم زمان انجام شود، به خصوص اگر شب عید، آخر هفته یا تعطیلات خاص باشد، ممکن است کار افراد قبل از شما بیشتر طول بکشد. و بنابراین وقت آن است که شما دیر بیایید. در عین حال، همه اینها به کنار، برای رسیدن به بهترین سالن زیبایی تهران باید مسافتی را طی کنید. از طرفی هر روزی که بخواهید نمی توانید به آرایشگاه بروید، بلکه باید به ساعت کاری آرایشگاهی که انتخاب می کنید احترام بگذارید.

آرایشگاه آنلاین، رویایی که به حقیقت پیوست

آرایشگاه اینترنتی یکی دیگر از گزینه های آماده برای زیبایی دائمی شماست. در اصل، یک آرایشگاه آنلاین شبیه به یک آرایشگاه فیزیکی است. این بدان معنی است که یک آرایشگاه آنلاین تمام کارهایی را که شما در یک سالن زیبایی انجام می دهید انجام می دهد. اما مزایای استفاده از آرایشگاه آنلاین با آرایشگاه فیزیکی کاملاً متفاوت است. آرایشگاه آنلاین زمان شما را محدود نمی کند. به عنوان مثال، در آرایشگاه آنلاین کلون می توانید از ساعت 8 صبح تا 12 بعدازظهر درمان زیبایی مورد نیاز خود را دریافت کنید. در عین حال، شما نیازی به عقب و جلو رفتن ندارید. این بدان معنی است که آرایشگاه آنلاین تمام لوازم مورد نیاز را برای خدماتی که سفارش می دهید به خانه (یا محل کار) شما می آورد. از طرف دیگر، برای یافتن آرایشگاه مورد علاقه خود نیازی به درخواست درخواست خاصی ندارید، بلکه می توانید از طریق وب سایت (یا اپلیکیشن) آرایشگاه آنلاین به نمونه کارهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. از طرف دیگر، وقتی آرایشگاه آنلاینی را برای خدمات خانگی سفارش می دهید، صرف نظر از فصل سال، تنها مشتری زمانی که آرایشگر به خانه شما می آید، خواهید بود.

آهنگ قدیمی فرزاد فرزین به نام «آره آره»

۳۱ بازديد
متن آهنگ فرزاد فرزین آره آره
تو مثل یه حس قشنگی واسم پیشتم نباشم پیشته حواسم
یه لحظم تو فکرم کسی به جز تو نبود عزیزم
پر انرژی مثبت چشمات یه جور خاصیه تو حالت چشمات
که آدم نخوادم میره دلش با نگاه سادت
آره آره آره دلم دوست داره حالا تو قلبم تویی همه کاره
آره آره میشه که بمونی پیش من دیوونه واسه ی همیشه
انگاری با تو یه آدم دیگم من خجالتی پیش همه میگم
میخوامت که ثابت بشه به دنیا تورو میخوامت
اگه به من باشه میخوام که بمونی ولی باز عشق من خودت میدونی
که باشی کنارم من که محاله تنهات بذارم

متر رسانه ای

۲,۵۳۰ بازديد


تفاوت بین دماسنج و مبدل حرارتی چیست؟

دماسنج و فرستنده دما دو وسیله ای هستند که برای اندازه گیری دما استفاده می شوند. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد.

نشانگر دما

دماسنج وسیله ای است که برای اندازه گیری دمای یک ماده استفاده می شود. معمولاً از تابلویی تشکیل شده است که دما را نشان می دهد. گیج های دما می توانند تماسی یا غیر تماسی باشند. دماسنج های تماسی نیاز به تماس فیزیکی با ماده مورد اندازه گیری دارند، در حالی که دماسنج های غیر تماسی از فناوری مادون قرمز برای اندازه گیری دمای ماده بدون تماس فیزیکی استفاده می کنند.

مبدل حرارتی

فرستنده دما وسیله ای است که برای تبدیل سیگنال تولید شده توسط سنسور دما به سیگنال ابزار استاندارد که دمای متغیر فرآیند اندازه گیری و کنترل را نشان می دهد، استفاده می شود. رایج ترین سیگنال خروجی ابزار فرستنده 4 تا 20 میلی آمپر است. از فرستنده های دما در سیستم های کنترل فرآیند برای نظارت و کنترل دما استفاده می شود.

تفاوت اصلی بین دماسنج و دماسنج این است که دماسنج برای اندازه گیری دما استفاده می شود، در حالی که دماسنج برای تبدیل سیگنال تولید شده توسط سنسور دما به سیگنال ابزار استاندارد استفاده می شود.

دماسنج ها دستگاه های ساده ای هستند که نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند و به راحتی قابل استفاده هستند. از طرف دیگر، ترانسمیترهای دما دستگاه های پیچیده تری هستند که نیاز به منبع تغذیه خارجی دارند و در کاربردهای پیشرفته تری استفاده می شوند.

بین سنج دما و فرستنده دما انتخاب کنید

انتخاب گیج دما و فرستنده دما به نیازهای خاص شما و کاربرد مورد استفاده شما بستگی دارد. انواع دماسنج ها دستگاه های ساده ای هستند که به راحتی قابل استفاده هستند و نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند. آنها برای اندازه گیری ساده دما مناسب هستند.

مبدل های حرارتی دستگاه های پیچیده تری هستند که نیاز به منبع تغذیه خارجی دارند و در کاربردهای پیشرفته تری استفاده می شوند. آنها برای کاربردهایی که نیاز به کنترل و نظارت دمای بالاتر دارند ایده آل هستند.

دماسنج‌ها برای مکان‌هایی مناسب هستند که باید دمای یک منطقه را اندازه‌گیری کنید، مانند اتاق یا قطعه‌ای از تجهیزات. دماسنج ها در کاربردهایی که نیاز به اندازه گیری ساده دما دارند، مانند خانه ها یا مشاغل کوچک مفید هستند.

ترانسمیترهای حرارتی برای کاربردهایی که نیاز به نظارت و کنترل دما در مکان‌های مختلف یا به شیوه‌ای پیچیده‌تر دارند، مانند یک کارخانه بزرگ صنعتی یا ساختمان تجاری، ایده‌آل هستند.

به طور خلاصه، انتخاب بین دما و خروجی گرما به نیازهای خاص شما و برنامه ای که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. اگر نیاز به اندازه گیری دما به روشی ساده دارید، دماسنج ممکن است بهترین انتخاب باشد. با این حال، اگر به کنترل و نظارت بیشتر دما نیاز دارید، یک فرستنده دما ممکن است انتخاب بهتری باشد.

کاربرد سنسور دما

دماسنج به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، فرآوری شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی، پزشکی و تهویه مطبوع (گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع) استفاده می شود. آنها برای اندازه گیری دمای یک ماده استفاده می شوند و می توانند تماسی یا غیر تماسی باشند. این دماسنج در محصولات شرکت مدیا استفاده می شود.

انواع دماسنج ها را می توان در کاربردهای مختلفی از جمله نظارت بر دمای فرآیندهای صنعتی، اندازه گیری دمای مایعات و گازها در لوله ها و نظارت بر دمای مواد غذایی در حین تولید و نگهداری استفاده کرد. در سیستم های تهویه مطبوع برای نظارت بر دمای هوای در حال گردش در سراسر ساختمان استفاده می شود.

در نتیجه، دماسنج ها به طور گسترده ای برای اندازه گیری دمای مواد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. آنها می توانند تماسی یا غیر تماسی باشند و در کاربردهای مختلفی از جمله نظارت بر فرآیندهای صنعتی، اندازه گیری دمای مایعات و گازها در لوله ها و کنترل دمای مواد غذایی در طول پردازش و ذخیره سازی استفاده می شوند.

کاربرد فرستنده دما

ترانسمیترهای دما به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، فرآوری شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی، داروسازی و انواع سیستم های تهویه مطبوع (گرمایش، سرمایش و تهویه) استفاده می شود. یک فرستنده دما برای تبدیل سیگنال تولید شده توسط سنسور دما به یک سیگنال ابزار دقیق استفاده می شود که نشان دهنده دمای متغیر فرآیند در حال اندازه گیری و کنترل است. رایج ترین سیگنال های خروجی ابزار دقیق فرستنده 4 تا 20 میلی آمپر هستند. از فرستنده های دما در سیستم های کنترل فرآیند برای نظارت و کنترل دما استفاده می شود.

فرستنده های دما نسبت به روش های سنتی تر اندازه گیری دما مزایای زیادی دارند. فرستنده دما برای کار با فرستنده دو سیمه به برق AC از راه دور نیاز ندارد. می توان از آن در کاربردهای مختلفی مانند نظارت بر دمای فرآیندهای صنعتی، اندازه گیری دمای مایعات و گازها در خطوط لوله و نظارت بر دمای مواد غذایی در طول تولید و نگهداری استفاده کرد. از فرستنده های دما نیز در سیستم های تهویه مطبوع برای نظارت بر دمای هوای در حال گردش در سراسر ساختمان استفاده می شود.

به طور خلاصه، ترموکوپل ها به طور گسترده در صنایع مختلف برای نظارت و کنترل دما مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلف دماسنج ها نسبت به روش های سنتی اندازه گیری دما مزایای زیادی دارند و می توانند در کاربردهای مختلفی مانند نظارت بر فرآیندهای صنعتی، اندازه گیری دمای مایعات و گازها در خطوط لوله و در حین تولید و نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند. . استفاده شده

بین دماسنج و سنسور دما انتخاب کنید

به طور خلاصه، دماسنج ها و دماسنج ها هر دو برای اندازه گیری دما استفاده می شوند، اما از نظر پیچیدگی و کاربردهایی که برای آنها استفاده می شود، متفاوت هستند. دماسنج ها دستگاه های ساده ای هستند که برای اندازه گیری دما استفاده می شوند، در حالی که مبدل ها دستگاه های پیچیده تری هستند که برای تبدیل سیگنال تولید شده توسط سنسور دما به سیگنال ابزار استاندارد استفاده می شوند.

اگر می‌خواهید دما را در کاربردهای ساده اندازه‌گیری کنید، دماسنج ممکن است بهترین گزینه باشد، با این حال، اگر می‌خواهید دما را در برنامه‌های پیشرفته نظارت و کنترل کنید، فرستنده دما ممکن است گزینه بهتری باشد.

آخرین کلمه

انتخاب بین این دو مشکل است. ابزار اندازه گیری آریا تجربه زیادی در تامین دستگاه های مختلف دارد، عملکرد و کاربرد آنها را می شناسد و می تواند به شما کمک کند. با مراجعه به سایت طبقه بندی آریا به آدرس www.co-asa.com می توانید مناسب و بهترین کیفیت را برای کار خود بیابید.

آهنگ جدید امین بانی به نام «میای میدونم روزی که دیره اما»

۶۷ بازديد
متن آهنگ امین بانی میای میدونم روزی که دیره اما
دﻟﺘﻨﮕﺘﻢ ﺧﺴﺘﻢ از اﻳﻦ ﺷﺒﺎی دﻟﺘﻨﮕﻰ
ﺗﻜﺮاری دﻟﺘﻨﮕﺘﻢ اﻣﺎ ﻣﻴﺪوﻧﻢ ﻣﺎ اﺻﻠﺎ ﻫﻴﭻ ﺣﺮﻓﻰ ﻧﺪارﻳﻢ
دﻟﺘﻨﮕﺘﻢ اﻣﺎ ﺗﻮ اﻣﺎ اﻧﮕﺎری دﻟﺘﻨﮕﻰ ﻧﻤﻴﺸﻨﺎﺳﻰ
ﺣﻖ داری ﺧﺐ ﺗﻮ ﻣﺜﻞ ﻣﻦ ﺗﻮ ﻗﻠﺒﺖ اﺻﻠﺎ زﺧﻤﻰ ﻧﺪاری
اﻳﻦ روزا ﻫﻢ ﻣﻴﮕﺬره و ﻣﻴﺮه ﻛﻰ آﺧﻪ از دﻟﺘﻨﮕﻰ ﻣﻴﻤﻴﺮه
ﻣﻴﺎی ﻣﻴﺪوﻧﻢ روزی ﻛﻪ دﻳﺮه اﻣﺎ
ﻛﺠﺎی راﻫﻮ اﺷﺘﺒﺎه رﻓﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﻧﻤﻮﻧﺪه دﻳﮕﻪ ﺑﻴﻨﻤﻮن ﺣﺮﻓﻰ
وﻟﻰ ﺷﺎﻳﺪ ﻳﻪ روز ﻳﻪ ﺟﺎﻳﻰ ﻳﻪ وﻗﺘﻰ ﻳﺎدت ﺑﻴﻔﺘﻪ ﺣﺮﻓﺎم
ﺷﺎﻳﺪ اﻳﻦ آﺧﺮﻳﻦ ﺑﺎر ﺑﺎﺷﻪ ﺣﺮﻓﺎﻣﻮ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺑﮕﻢ
اﮔﻪ اﻳﻦ آﺧﺮﻳﺶ ﺑﺎﺷﻪ ﻓﻘﻄ ﻣﻴﮕﻢ ﻋﺎﺷﻘﺘﻢ
ﻛﻞ دﻧﻴﺎ ﺑﺸﻪ ﺑﻌﺪ ﺗﻮ ﺳﻬﻤﻢ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺮام
ﭼﻪ ﻓﺎﻳﺪه وﻗﺘﻰ ﻧﻤﻴﺸﻪ از ﭼﻨﮓ دﻟﺘﻨﮕﻰ درام
روزا ﻫﻢ ﻣﻴﮕﺬره و ﻣﻴﺮه ﻛﻰ آﺧﻪ از دﻟﺘﻨﮕﻰ ﻣﻴﻤﻴﺮه
ﻣﻴﺎی ﻣﻴﺪوﻧﻢ روزی ﻛﻪ دﻳﺮه اﻣﺎ
ﻛﺠﺎی راﻫﻮ اﺷﺘﺒﺎه رﻓﺘﻴﻢ ﻛﻪ ﻧﻤﻮﻧﺪه دﻳﮕﻪ ﺑﻴﻨﻤﻮن ﺣﺮﻓﻰ
وﻟﻰ ﺷﺎﻳﺪ ﻳﻪ روز ﻳﻪ ﺟﺎﻳﻰ ﻳﻪ وﻗﺘﻰ ﻳﺎدت ﺑﻴﻔﺘﻪ ﺣﺮﻓﺎم

آموزش ساخت کاربر در اکتیودایرکتوری | ساخت و مدیریت User در AD

۶۷ بازديد

در این مقاله به شما روش ایجاد یک کاربر و همچنین ساده ترین روشهای مدیریت حسابهای کاربری در اکتیودایرکتوری را آموزش خواهیم داد . در مقاله قبلی در خصوص کنسول مدیریتی Active Directory Users and Computers با همدیگر صحبت کردیم و عنوان کردیم که چگونه میتوان از طریق همین کنسول دامین های دیگر موجود در ساختار forest را نیز مدیریت کرد . در این مقاله چندین نکته ساده اما اساسی را در مورد مدیریت حسابهای کاربری را به شما آموزش خواهیم داد. نحوه ساخت user در اکتیودایرکتوری ، ایجاد یک حساب کاربری در اکتیودایرکتوری ، یکی از مهمترین و روزمره ترین کارهایی که شما با کنسول مدیریتی Users and Computers انجام میدهید ایجاد حسابهای کاربری است . برای اینکار کافیست که کنسول را باز کرده و بر روی Container مورد نظر که بصورت پیشفرض در اینجا Users را انتخاب کرده ایم راست کلیک میکنیم . در حالت عادی با کلیک کردن بر روی Container مورد نظر محتویات آنرا که حسابهای کاربری پیشفرض سیستم هستند را مشاهده خواهید کرد . در شکل الف شما کنسول باز شده و محتویات Container را مشاهده میکنید .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 1

 

 

شکل الف : انتخاب Container با عنوان Users باعث میشود که محتویات آن برای شما نمایش داده شود

 

حالا بر روی این Container راست کلیک کرده و گزینه New را انتخاب کنید . با باز شدن منوی New شما اشیائی را که میتوانید در اکتیودایرکتوری ایجاد کنید را مشاهده خواهید کرد . شما در این Container هیچ محدودیتی در نوع اشیاء ایجاد شده ندارید و میتوانید هر شیئی که دوست داشتید را در آن ایجاد کنید .

 

پیشنیاز یادگیری دوره های آموزش شبکه ، دوره آموزش نتورک پلاس است

 

اما بهتر این است که برای ایجاد اشیاء از یک ساختار منظم و تعریف شده استفاده کنید که نظم کاری شما به هم نریزد . خوب بعد از انتخاب New گزینه User را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به ایجاد کاربر همانند شکل ب برای شما نمایش داده شود .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 2

 

 

شکل ب : با کلیک کردن بر روی New و بعد انتخاب User میتوانید کاربر جدید برای سیستم ایجاد کنید

 

همانطور که در شکل مشاهده میکنید ویندوز برای ساختن حساب کاربری اطلاعات بسیار مختصری در مورد آن کاربر از شما میخواهد . همچنین شما در این تصویر میبینید که ویندوز از شما نام و نام خانوادگی را میخواهد که اطلاعات چندان فنی و مهمی نیستند . تنها نکته مهمی که برای ورود کاربر حیاتی است Logon name است که حتما باید وارد شود و پر کردن سایر فیلد ها اختیاری است اما من به شما پیشنهاد میکنم که این فیلد ها را حتما پر کنید .

 

پیشنیاز یادگیری دوره های مهندسی شبکه مایکروسافت ، دوره آموزش MCSA است

 

دلیل اینکه به شما توصیه میکنم که اطلاعات اضافی را در این کادر ها بصورت کامل پر کنید این است که یک حساب کاربردی چیزی جز یک شیء در اکتیودایرکتوری نیست ، مشخصات اضافی مانند نام و نام خانوادگی بصورت خاصیت های این شیء تعریف میشوند ، هر چقدر شما اطلاعات بیشتری در خصوص اشیاء در ساختار اکتیودایرکتوری در اختیار داشته باشید ، اکتیودایرکتوری شما منظم تر شده و اشیاء را میتوانید آسانتر مدیریت کنید . ساختار اکتیودایرکتوری مانند یک پایگاه داده است که میتوان از آن Query گرفت ، هر جقدر اطلاعات بیشتری در اختیار این پایگاه داده باشد شما میتوانید Query ها دقیقتر و بهتری از این پایگاه داده در یافت کنید . خوب حالا دکمه Next را بزنید و به ضفحه بعدی که در شکل ج مشاهده میکنید هدایت خواهید شد .آموزش لینوکس

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 3

 

 

شکل ج : کنسول به شما میگوید که برای کاربر خود رمز عبور تعیین کنید

 

همانطوری که در تصویر مشاهده میکنید قرار دادن رمز عبور برای کاربر کار بسیار ساده ای است . تمام کاری که باید بکنید این است که یکبار رمز را وارد و یکبار آنرا تایید کنید . بصورت پیشفرض اینطوری مقرر شده است که کاربران پس از اولین بار ورود به دامین میبایست رمز عبور خود را تغییر دهند شما میتوانید با برداشتن تیک User Must Change Password At Next Logon از اینکار جلوگیری کنید . گزینه دیگری نیز وجود دارد که توانایی کاربر در عوض کردن رمز عبورش را از وی میگیرد و کاربر نمیتواند رمز خود را تغییر دهد . شما همچنین میتوانید تاریخ انقضای رمز عبور خود را بصورت دائمی در بیاورید و یا اینکه کلا حساب کاربری را غیر فعال کنید .

 

User Must Change Password At Next Logon : کاربر در ورود بعدی بایستی رمز خود را تغییر دهد

User Cannot Change Password : کاربر نتواند رمز عبور خود را تغییر دهد

Password Never Expire : رمز عبور منقضی نشود و دائمی باشد

Account Is Disabled: حساب کاربری غیر فعال باشد

 

 

در صفحه مربوط به انتخاب رمز عبور گزینه ها چندان پیچیده و ساخت نیستند و درک کردن آنها کار آسانی است اما فقط یک نکته مهم است که بایستی در ذهن داشته باشید ، هنگامی که شما رمز عبوری برای کاربر خود تعیین میکنید ، ساختار این رمز عبور بایستی با ساختار رمزهای مصوب سازمانی متناسب باشد . ساختار رمز های مصوب سازمانی بدین معنی نیست که چه رمز هایی باید انتخاب شود ، بلکه به شما میگود که چه نوع رمز هایی بایستی انتخاب شود یعنی اینکه میتوان تعیین کرد که رمز ها دارای پیچیدگی باشند یا نه ، تعداد کاراکترهای آنها حداقل چقدر باشد ؟ و .... به ساختار رمز های مصوب Password Policy هم گفته میشود ، هر جا اسم این جمله را شنیدید به یاد این نکته بیافتید.خوب بر روی دکمه Next کلیک کنید و در اینجا ویندوز به شما خلاصه ای از کارهایی که انجام داده اید را نمایش خواهد داد ، در صورت تایید کافیست گزینه Finish را بزنید و با این روش به راحتی اولین کاربر خود در اکتیودایرکتوی را ایجاد کرده اید .

 

ویرایش مشخصات حسابهای کاربری در اکتیودایرکتوری

 

خوب به شما اهمیت وارد کردن اطلاعات جانبی در ایجاد کردن کاربران را شرح دادم ، اما ممکن است از خود سئوال کنید که در فرآیند ایجاد کاربر سئوالات زیادی در خصوص مشخصات کاربر از ما سئوال نشد !!! پس در کجا بایستی این اطلاعات وارد شود ؟ باید در نظر داشته باشید که اکتیودایرکتوری قابلیت وارد کردن هزاران خاصیت برای اشیاء خود را دارا میباشد به ویژه خاصیت هایی که مربوطه به کاربران هستند. این به این معنی نیست که الان به کنسول Users and Computers بروید و هزاران مشخصه برای کاربر خود وارد کنید !!

 

هدف من هم این نیست . برخی از تنظیمات را براحتی میتوانید با روش های راحت و آسان و از طریق کنسول وارد کنید و برخی نیز دانش فنی نسبتا زیادی برای اعمال شدن نیاز دارند . پیشنهاد میکنم در ابتدای امر که کاربر خود را ایجاد میکنید بر روی آن راست کلیک کرده و با کلیک کردن بر روی گزینه Properties مشخصاتی از قبیل اطلاعات تماس و توضیحات آنرا پر کنید . من در شبکه هایی که بوده ام همیشه قسمت توضیحات را پر میکردم و تا جایی که امکان داشت از کاربران در خصوص این اطلاعات پرسش و پاسخ میکردم . این اطلاعات مینواند توسط نرم افزارهای جانبی که با اکتیودایرکتوری ارتباط برقرار میکنند نیز مورد استفاده قرار بگیرند ، برای مثال اطلاعات تماس کاربران در Exchange Server میتواند برای تمامی پرنسل سازمان برای برقراری ارتباط هرچه سریعتر مورد استفاده قرار بگیرد .

 

از لحاظ دیگر فرض کنید که شما میخواهید سرور خود را بر اثر نصب یک نرم افزار جدید Reboot کنید و در این حال نیز یکی از کاربران شما مشغول استفاده از سرور است ، شما با دارا بودن مشخصات تماس این شخص براحتی با وی تماس گرفته و آنرا در جریان کارتان قرار میدهید تا اطلاعات احتمالی وی از دست نرود . البته این امر خیلی زمانگیر هست و من فقط مثال زدم ( خودم عمرا اینکار را انجام نمیدهم ، اصلا کاربر رو آدم حساب نمیکنم تا پر رو نشه .... :D )

 

قبل از اینکه به شما آموزش بدهیم که چگونه اطلاعات اکتیودایرکتوری و مشخصات کاربران را تغییر دهید ، می خواهم به شما روش اعمال تغییرات در اطلاعات موجود وارد شده را آموزش بدهم ، اطلاعاتی که در همگام ساختن کاربر وارد کردید . برای مثال اگر یک خانمی متاهل شد نام خانوادگی وی به نام خانوادگی شوهرش تغییر خواهد کرد ( البته خانمش ایرانی نیست قاعدتا ) و شما بایستی این تغییر را اعمال کنید و در حقیقت مشخصه نام خانوادگی وی را تغییر دهید .برای اینکار همانطور که قبلا هم اشاره کرده بر روی کاربر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید و بعد مشخصه Last Name با با توجه و مطابق شکل د تغییر دهید .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 4

 

 

شکل د : قسمت Properties کاربر تمامی اطلاعات مربوط به یک کاربر در اکتیودایرکتوری را به ما نمایش میدهد

 

همانطوری که در شکل مشاهده میکنید ، در تب General که برای هر کاربر وجود دارد اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، نام نمایشی یا در واقع نامی که هنگام ورود به سیستم مشاهده میشود ، توضیحات کاربر و ... را میتوانید مشاهده و تغییر بدهید . شما تمامی مواردی که در این تب ها موجود هستند را میتوانید به راحتی مورد تغییر قرار دهید . همانطوری که میبینید شما میتوانید دقیقترین اطلاعات ممکن را از کاربران شبکه در اختیار داشته باشید .

 

ریست کردن رمز عبور کاربر در اکتیودایرکتوری

 

همانطوری که در شکل د مشاهده می کنید در قسمت Properties کاربر قسمت های قابل تغییر بسیار زیادی وجود دارد . بیشتر این تب ها مربوط به تنظیمات امنیتی کاربر هستند . اما شما هر چقدر هم که در این تب ها بگردید گزینه ای برای ریست کردن رمز عبور کاربرتان در صورت بروز مشکل نخواهید یافت . برای اینکه بتوانید رمز عبور کاربری را ریست کنید نیازی به ورود به این قسمت نیست ، شما کافیست که بر روی حساب کاربری مورد نظر خود راست کلیک کرده و گزینه Reset Password را بزنید و با وارد کردن مجدد رمز ، رمز عبور کاربر را ریست کنید .

نوع چاپگر اچ پی

۱,۹۴۶ بازديد


چاپگر یک دستگاه خروجی است که به رایانه یا دستگاه دیگری متصل است. و به کاربران امکان چاپ اسناد، تصاویر و سایر فایل های دیجیتال را می دهد. از چاپگرها می توان برای چاپ متن، عکس، نمودار و جداول استفاده کرد. آنها انواع مختلفی دارند، از جمله جوهر افشان، لیزری، سیاه و سفید یا رنگی. HP که در اندازه ها و ویژگی های مختلف موجود است، یکی از محبوب ترین و پیشروترین تولید کنندگان چاپگر است. انواع پرینترهای این برند در بازار وجود دارد که دارای قابلیت های متفاوتی هستند که در این مقاله به انواع پرینترهای اچ پی و ویژگی های آن ها می پردازیم. با مشتریان تکنو زندگی کنید

انواع پرینترهای HP در بازار کدامند؟

HP یکی از بزرگترین تولید کنندگان چاپگر در جهان است و طیف گسترده ای از چاپگرها را در بازار ارائه می دهد. در اینجا چند مدل پرینتر HP آورده شده است:

پرینتر hp جوهرافشان: از این چاپگر برای چاپ در محیط های خانگی و مصارف عمومی استفاده می شود. برای مثال مدل های Deskjet و Envy از این نوع چاپگرها هستند.

چاپگرهای لیزری: این نوع چاپگرها برای چاپ در محیط های صنعتی و صنعتی، حجم چاپ و کیفیت سطح استفاده می شوند. LaserJet و Color LaserJet پرینترهای لیزری HP هستند.

پرینترهای سه بعدی: اچ پی پرینترهای سه بعدی را نیز تولید می کند. از این ابزار برای ساخت قطعات صنعتی، نمونه های اولیه و اشیاء هنری استفاده می شود. مدل های Jet Fusion 3D و Multi Jet Fusion پرینترهای سه بعدی HP هستند.

چاپگرهای اداری: HP چاپگرهایی را تولید می کند که برای چاپ در محیط های اداری و تجاری ایده آل هستند. این چاپگرها شامل مدل های OfficeJet و PageWide هستند.

پرینترهای بی سیم: HP همچنین چاپگرهای بی سیم تولید می کند تا کاربران بتوانند بدون نیاز به کابل به چاپگر دسترسی داشته باشند و فایل های خود را چاپ کنند. مدل هایی مانند Deskjet Plus و Envy Photo در این دسته از چاپگرها قرار می گیرند.

HP همچنین چاپگرهای دیگری را برای کاربردهای خاص تولید می کند. مانند چاپگرهای گرافیکی و چاپگرهای لیبل.

تفاوت بین پرینترهای یکبار مصرف و چند منظوره HP چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز به چاپ در محیط های مختلف، اچ پی محصولات مختلفی از جمله چاپگرهای یکبار مصرف و چند کاره را معرفی کرده است. ما در مورد تفاوت های چاپگرهای یکبار مصرف و چند کاره HP صحبت خواهیم کرد.

چاپگرهای تک کاره: پرینترهای تک کاره اچ پی به پرینترهای ساده و تک کاره معروف هستند. این چاپگرها در طراحی و عملکرد خود، تنها بر روی یک کار خاص تمرکز می کنند، یعنی چاپ از طریق یک پشتیبانی خاص. در نتیجه، آنها دیگر از ویژگی هایی مانند اسکن، کپی و فکس پشتیبانی نمی کنند. تفاوت اصلی بین پرینترهای تک کاره و چند کاره HP در کاربردهای آنها نهفته است. چاپگرهای تک کاره برای استفاده در محیط هایی که نیاز به چاپ با کیفیت و سرعت بالا دارند مناسب هستند. علاوه بر این، برای کاربرانی که نیازی به اسکن، کپی یا فکس ندارند، چاپگرهای یکبار مصرف HP انتخاب خوبی هستند.

MFP ها: MFP های HP با نام MFP نیز شناخته می شوند. این پرینترها از عملکردهای چاپ، اسکن، کپی و فکس پشتیبانی می کنند و برای محیط اداری گزینه خوبی هستند. پرینترهای چندکاره اچ پی برای کاربرانی که از فضای کاری حداکثر استفاده می کنند نیز بسیار مناسب هستند. از آنجایی که آنها ویژگی های متفاوتی در یک دستگاه دارند، فضای کمتری را اشغال می کنند و برای هر برنامه نیازی به دستگاه های جداگانه ندارند. البته پرینترهای چندکاره HP نسبت به پرینترهای تک کاره انرژی بیشتری مصرف می کنند. زیرا این چاپگرها باید دارای اسکنر و فکس باشند که برای چندین کار انرژی بیشتری مصرف کنند.

در نهایت، هنگام انتخاب چاپگر بین پرینترهای تک کاره و چندکاره HP، باید نیازها و محل کار خود را در نظر بگیرید. هر کدام از این دستگاه ها ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود را دارند و انتخاب بین انواع چاپگر HP به عهده شماست.

پرینترهای لیزری اچ پی چه ویژگی هایی دارند؟

پرینترهای لیزری اچ پی آوافرهنگ محصول شناخته شده این شرکت در دنیای چاپگرها هستند و در بسیاری از محیط های کاری و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به بررسی ویژگی های پرینترهای لیزری HP می پردازیم. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

کیفیت چاپ بالا: پرینترهای لیزری اچ پی با استفاده از فناوری لیزر کیفیت چاپ بالایی را ارائه می دهند. این چاپگرها قادر به چاپ با وضوح بالا هستند و معمولاً چاپ متن، تصاویر و گرافیک با کیفیت بالایی را ارائه می دهند.

سرعت چاپ: این پرینترها سرعت چاپ بالایی دارند که باعث می شود در محیط های با حجم بالا استفاده شوند. با توجه به اینکه پرینترهای لیزری اچ پی از فناوری چاپ بدون تماس استفاده می کنند، سرعت چاپ آنها بسیار سریعتر از چاپگرهای جوهرافشان و سایر چاپگرها است.

پشتیبانی از چاپ دو طرفه: بسیاری از پرینترهای لیزری HP قابلیت چاپ دو طرفه را دارند. به لطف این ویژگی، برای استفاده در محیط هایی که نیاز به چاپ با کیفیت بالا و در عین حال تاثیر کمتری بر محیط دارند، مناسب هستند.

اتصال شبکه: این چاپگرها از اتصال شبکه پشتیبانی می کنند، در نتیجه کاربران می توانند از طریق شبکه به چاپگر دسترسی داشته باشند و فایل ها را چاپ کنند.

امکان استفاده از کارتریج های بزرگ: پرینترهای لیزری اچ پی می توانند از کارتریج های بزرگ استفاده کنند. این ویژگی تمیز به کاربران این امکان را می دهد که به طور مرتب بدون تعویض کارتریج چاپ کنند. همچنین هزینه تعویض مکرر کارتریج را کاهش می دهد.

صرفه جویی در مصرف انرژی: پرینترهای لیزری اچ پی با استفاده از فناوری لیزر در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند و این ویژگی هزینه تامین انرژی چاپگر را کاهش می دهد.

پشتیبانی از سیستم عامل چندگانه: این چاپگرها از چندین سیستم عامل پشتیبانی می کنند. به لطف این ویژگی، کاربران می توانند به چاپگر دسترسی داشته باشند و فایل های خود را با سیستم عامل مورد علاقه خود چاپ کنند.

در دسترس بودن چندین اتصال: چاپگرهای لیزری HP از اتصالات متعدد مانند USB، Ethernet و Wi-Fi پشتیبانی می کنند. این اتصالات به کاربران امکان می دهد با استفاده از اتصال مناسب به چاپگر دسترسی داشته باشند.

محبوب ترین چاپگر HP در بازار کدام است؟

پس از بررسی ویژگی ها و قابلیت های چاپگرهای اچ پی، نوبت به معرفی برخی از مدل های محبوب آنها می رسد. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع پرینترهای HP آورده شده است:

1- پرینتر HP LaserJet Pro M15w: یکی از کوچکترین و سبکترین پرینترهای لیزری تولید شده توسط اچ پی برای کاربران خانگی و کاربران کوچک تا متوسط ​​به دلیل قیمت مناسب و کارایی مناسب می باشد.

2- چاپگر HP OfficeJet Pro 9025e: این چاپگر چندکاره با عملکرد اسکن، کپی و فکس برای استفاده در ادارات کوچک و متوسط ​​مناسب است. این چاپگر دارای قابلیت چاپ دو طرفه خودکار است و می تواند به صورت بی سیم و از طریق Wi-Fi به شبکه متصل شود.

چاپگر 3- HP color LaserJet Pro MFP M281fdw: چاپگر چندکاره با قابلیت چاپ رنگی، اسکن، کپی و فکس، مناسب برای استفاده در ادارات کوچک و متوسط. این چاپگر دارای سرعت چاپ بالا و قابلیت چاپ دو طرفه می باشد.

4- چاپگر HP Envy 6055e: این چاپگر چند منظوره با قابلیت اسکن و کپی برای استفاده در منزل و دفتر کار کوچک مناسب است. طراحی جذاب و عملکرد خوبی نیز دارد. این چاپگر از چاپ بی سیم و اتصال به اینترنت پشتیبانی می کند و می تواند مستقیماً از تلفن همراه و تبلت چاپ کند.

5- چاپگر HP LaserJet Pro M404n: پرینتر لیزری یکبار مصرف با چاپ دو طرفه و سرعت چاپ بالا مناسب برای استفاده در ادارات کوچک و متوسط. طراحی کوچک و جمع و جور دارد و قابلیت اتصال به شبکه متصل به اینترنت را دارد.

5 دلیل برای تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی

۴۴۰ بازديد

 شاید یکی از بدترین چیزهایی که می تواند هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی شما را آزار دهد، آب ماشین ظرفشویی معیوب و آبی است که خاک را جمع می کند. از جمله دلایل اصلی این مشکل می توان به گرفتگی شیلنگ تخلیه، کثیف بودن فیلتر ماشین ظرفشویی، مشکل در برد الکترونیک و ... اشاره کرد. در این مقاله به دلایل احتمالی تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی و نحوه حل این مشکل می پردازیم.

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین ظرفشویی تخلیه نمی کند. مهمترین دلایل تعمیرات ظرفشویی بوش برای این مشکل به شرح زیر است:

گرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی لوله تخلیه

فیلتر تخلیه ماشین کثیف

در پمپ تخلیه ایراد دارد

خرابی برد الکترونیک

نکته

این مقاله نمایندگی بوشدر مورد برند خاصی از ماشین ظرفشویی نیست، تمام مواردی که در این مقاله به عنوان دلایل تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی و جمع شدن آب در پایین ماشین ذکر شده است، برای همه برندهای سازنده ماشین ظرفشویی صدق می کند. پس اگر به دنبال چرایی ماشین ظرفشویی ال جی، بوش، سامسونگ و ... هستید. خسته نباشید، می توانید از اطلاعات این مقاله استفاده کنید.

چگونه مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی را حل کنیم؟

برخی از مواردی که باعث می شود ماشین ظرفشویی شما تخلیه نشود در واقع ساده هستند و می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اما با توجه به اینکه تعمیر ماشین ظرفشویی امری تخصصی است، بهتر است این کار را به متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی بسپارید تا از آسیب به ماشین شما جلوگیری شود. برای تخلیه آب در ماشین ظرفشویی و رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

1. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

گاهی اوقات دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی ممکن است به خود ماشین مربوط نباشد، بلکه به نحوه تخلیه زباله ها مربوط می شود. اگر لوله تخلیه مسدود شده باشد، عبور آب غیرممکن است. برای رفع این مشکل و تعمیر ماشین ظرفشویی خود باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

2. شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

شیلنگ تخلیه یا شلنگ ماشین ظرفشویی در پشت دستگاه قرار دارد و از یک طرف به پمپ تخلیه و از طرف دیگر به سینک و لوله فاضلاب منزل شما متصل می شود. یکی از مواردی که می تواند باعث تخلیه نشدن ماشین ظرفشویی شود، مشکل لوله تخلیه است. مواردی که باید بررسی شوند عبارتند از:

تمام پیچ خوردگی ها و خمیدگی های شلنگ تخلیه را بردارید.

برای نصب صحیح شلنگ و کمک به پمپاژ و برگرداندن زباله، دستورالعمل مکانیک را دنبال کنید. قرار دادن مناسب در لوله تخلیه؛ قد، ارتباط مستقیم با بدن و غیره. برای وارد کردن یک حلقه یا پیچ؛

اطمینان از اینکه جریان آب در داخل لوله مسدود نشده است.

در صورت فرسودگی شیلنگ تخلیه را تعویض کنید

مشاوره

بهتر است دستگاه را از پریز برق جدا کرده و در ابتدا شیر آب را ببندید.

3. فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

یک فیلتر تخلیه برای جلوگیری از ورود ذرات و زباله های مواد غذایی به شیر آب و خط تخلیه و جلوگیری از گرفتگی و آسیب رساندن به پمپ تعبیه شده است. اما گاهی اوقات بقایای مواد غذایی فیلتر را مسدود کرده و آن را مسدود می کند و باعث جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی می شود.

برای تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی موارد زیر را انجام دهید:

فیلتر ماشین ظرفشویی یک سیلندر پلاستیکی است که در پایین ماشین ظرفشویی و زیر سمپاش قرار دارد.

فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را به سمت بالا بکشید تا حذف شود.

در برخی مدل ها، فیلتر صفحه ای درشت زیر فیلتر سیلندر قرار می گیرد تا مواد غذایی درشت را بگیرد.

فیلتر را کاملا بشویید.

سپس قسمتی را که فیلتر قرار می گیرد تمیز کنید و به یک شلنگ یا لوله منتهی شوید.

4. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید.

پمپ تخلیه در زیر ماشین ظرفشویی و پشت پنل قرار می گیرد و با یک بازو و یک قطعه الکترومغناطیسی مجموعه ای را به منظور تخلیه آب از دستگاه تشکیل می دهد. اگر مسیر تخلیه از دستگاه به سینک فاضلاب باز باشد، ممکن است پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی مقصر باشد.

5. مطمئن شوید که برد مدار الکترونیکی ماشین ظرفشویی کار می کند

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی وظیفه ارسال دستورات به قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. اگر برد الکترونیکی مشکل داشته باشد و خراب باشد، ممکن است آب ماشین ظرفشویی در زمان مناسب تخلیه نشود.

علت تجمع آب در ماشین ظرفشویی خاموش

در برخی موارد، زمانی که ماشین ظرفشویی به پایان عمر خود می رسد یا حتی زمانی که ماشین ظرفشویی خاموش است، مقداری آب در داخل ماشین جمع می شود. اگر مقدار کم باشد، طبیعی است. اما اگر مقدار آب زیاد باشد نشان دهنده ایراد دستگاه است که باعث ایجاد بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی می شود.

معمولاً آب ته ماشین ظرفشویی تمیز یا کثیف است. اگر آب کثیف باشد، ماشین ظرفشویی نمی تواند تخلیه کند یا آب تخلیه شده از طریق شلنگ تخلیه به ماشین ظرفشویی برمی گردد. در صورت شفاف بودن آب، ورود آب به دستگاه مشکل دارد.

در این صورت مواردی که می توانند باعث جمع شدن آب شوند، کف ماشین ظرفشویی باید بسته و بررسی شود:

لاوالویلا درنچبو

فیلتر ماشین ظرفشویی

شیر برقی برای تامین آب

پمپ تخلیه

برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

مشاوره

توجه داشته باشید که اگر ماشین ظرفشویی به هر دلیلی در اواسط چرخه شستشو خاموش شود، آب در ته ماشین باقی می ماند و تخلیه نمی شود. در چنین مواقعی ابتدا دستگاه را در برنامه شستشو قرار دهید و بعد از شستشو بررسی کنید که آیا آب وجود دارد یا خیر.

چگونه آب ماشین ظرفشویی خود را تخلیه کنم؟

اگر کف ماشین ظرفشویی آب را جمع می کند و می خواهید آب را تخلیه کنید، به روش زیر عمل کنید:

اگر مقدار آب زیاد است، با استفاده از یک کاسه یا لیوان کوچک آب را بردارید تا مقدار آن کاهش یابد. در مرحله بعد، آب جمع شده در ته ماشین ظرفشویی را با یک حوله جاذب یا حوله تمیز کننده بردارید.