چگونه از واتس اپ استفاده کنیم؟

۴,۴۴۲ بازديد


واتس اپ با بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب ترین پیام رسان ها است و با وجود همه فراز و نشیب های پیام رسان ها همچنان در کشور ما محبوب است. WhatsApp در سال 2014 توسط فیس بوک خریداری شد و از آن زمان نگرانی هایی در مورد نقض حریم خصوصی وجود دارد. با این حال، هنوز نسبت به بسیاری از رقبا دارای مزایایی است که کاربران زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله به آموزش واتس اپ برای سیستم عامل اندروید و iOS می پردازیم. برای دانلود برنامه اندروید واتساپ با ما همراه باشید.

واتس اپ چیست؟

شاید پاسخ این سوال برای شما واضح باشد واتس اپ یک اپلیکیشن پیام رسان رایگان است که اولین بار در سال 2009 و همزمان با عصر گوشی های هوشمند عرضه شد. اما تا سال 2015 طول کشید تا به محبوب ترین برنامه پیام رسان در جهان تبدیل شود واتس اپ اکنون کاربران زیادی در اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و البته در کشور خودمان دارد.

محبوبیت واتس اپ به دلایل مختلفی است. در این برنامه تبلیغاتی نخواهید دید و خدمات شامل چت گروهی و تماس صوتی یا تصویری رایگان برای کاربران است. پیام های این اپلیکیشن رمزگذاری شده دو طرفه هستند، به این معنی که از نظر تئوری، هیچ کس جز شما و طرف مقابل به محتوای پیام های رد و بدل شده دسترسی ندارند. اما طبق سیاست امنیتی جدید واتس اپ، داده های این اپلیکیشن با فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد. این مشکل باعث نگرانی بسیاری از کاربران و کارشناسان امنیتی شده است و برخی معتقدند پس از این مشکل احتمالا حریم خصوصی کاربران زیر سوال خواهد رفت.

آیا واتس اپ امن است؟

قبل از یادگیری واتس اپ، اجازه دهید کمی در مورد امنیت آن صحبت کنیم. از آنجایی که هر پیام در واتس اپ رمزگذاری دو طرفه است، از نظر تئوری برای همه کاربران ایمن است. این سطح از رمزگذاری به این معنی است که خود واتس اپ و حتی شرکت مادرش فیس بوک نمی توانند محتوای پیام های شما را ببینند یا آنچه را که در تماس صوتی یا تصویری می بینید درک کنند. اما از سوی دیگر، باید نگران حملات فیشینگ باشید و هرگز اطلاعات شخصی خود را با افراد غریبه به اشتراک نگذارید. همچنین اگر به فردی برخورد کردید که سعی دارد به نوعی شما را فریب دهد، فراموش نکنید که حساب کاربری او را در واتس اپ گزارش دهید.

یکی از موارد دیگری که به شما کمک می کند امنیت حساب خود را افزایش دهید، استفاده از تایید دو مرحله ای با وارد کردن یک پین 6 رقمی است. با فعال سازی این قابلیت، واتس اپ هر چند روز یک بار مجدداً از شما این رمز عبور دیجیتال را می خواهد و علاوه بر این، هر بار که قصد ورود مجدد به حساب خود را داشته باشید، از شما این پین را می خواهد.

اما وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، امنیت کمی پیچیده می شود. تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp نشان می دهد که برخی از داده های شما با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود. بسیاری از کاربران با این مشکل مواجه شدند اما در نهایت در اردیبهشت 1400 اجرا شد به همین دلیل اگر نگران حریم خصوصی خود هستید و نمی خواهید اطلاعاتی را در فیس بوک با شما به اشتراک بگذاریم بهتر است از واتس اپ استفاده نکنید. در واقع بسیاری از ما مجبور به استفاده از این برنامه هستیم زیرا جایگزین دیگری در کشور ما وجود ندارد. و در قسمت جلوی راهنمای واتس اپ مراحل نصب و استفاده از این پیغام ابتدایی را در اندروید و فرآیندهای مختلف در iOS را توضیح خواهیم داد.

WhatsApp Plus چیست و آیا قابل اعتماد است؟

WhatsApp Plus یک برنامه غیر رسمی است که بر اساس اعداد به سرقت رفته از نسخه رسمی WhatsApp ایجاد شده است. این نسخه ویژگی های پیشرفته تری دارد اما به دلیل ایمن نبودن به هیچ وجه توصیه نمی شود. با استفاده از این قابلیت می توان اکانت واتس اپ شما را مسدود کرد و یا حتی بدتر از آن، اطلاعات به سرقت رفت. در این ها به آموزش گام به گام واتس اپ می پردازیم.

نحوه نصب واتس اپ

اولین قدم در یادگیری واتس اپ، یادگیری نحوه نصب آن است. فرآیند ساده است و تنها چند دقیقه طول می کشد. همانطور که در بالا ذکر شد واتس اپ کاملا رایگان است و برای ثبت نام فقط به شماره تلفن و تلفن همراه نیاز دارید.

برای نصب واتس اپ روی موبایل باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. WhatsApp را از Play Store (+) برای تلفن‌ها یا تبلت‌های Android یا از App Store (+) برای iPhone یا iPad نصب کنید.

2. برنامه را اجرا کنید و شرایط استفاده از برنامه را بپذیرید (گزینه "Accept and Continue" را فشار دهید). دانلود واتساپ جدید با لینک مستقیم

3. شماره تلفن خود را وارد کرده و با کلیک بر روی دکمه "بعدی" به مرحله بعدی بروید. توجه داشته باشید که در قسمت کد کشور باید «98» وارد شود و در قسمت بعد نیازی به وارد کردن صفر در ابتدای شماره تلفن همراه یعنی شماره تلفن نیست.

4. یک کد 6 رقمی برای شما ارسال می شود. کد را در محل مناسب در برنامه وارد کنید. اگر به هر دلیلی پس از چند دقیقه کد را دریافت نکردید، می توانید با انتخاب گزینه «ارسال مجدد پیامک» دوباره آن را دریافت کنید و یا گزینه Call Me را انتخاب کنید تا کد از طریق تماس خودکار برای شما خوانده شود.

5. در مرحله بعد برنامه از شما می خواهد که به مخاطبین، عکس ها، فایل های چندرسانه ای و سایر فایل های خود اجازه دسترسی دهید. اگر گزینه دیگری را انتخاب کنید می‌توانید این مجوزها را بعداً با پیروی از دستورالعمل‌های نمایش داده شده در برنامه به برنامه اعطا کنید.

6. مرحله بعدی از شما نامی برای حساب کاربری می خواهد. همچنین می توانید از قسمت بالای صفحه یک عکس برای حساب کاربری خود انتخاب کنید که اجباری نیست. کمی بعد به طور کامل در مورد تنظیمات پروفایل توضیح خواهیم داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.