دانلود درایور پرینترهای hp

۱۳۰ بازديد

تفاوت چاپگرهای لیزری و جوهرافشان

آیا تا به حال خواسته اید یک چاپگر بخرید؟ چاپگرها یکی از مهمترین ابزارهایی هستند که تقریباً در هر کسب و کار و محیطی مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه استفاده از آنها به قدری زیاد است که گاهی اوقات می توانیم انواع چاپگرها را مشاهده کنیم. حتی در یک موسسه یا سازمان خاص مانند یک انتشارات یا نشریه روزنامه و غیره، مهم ترین چاپگرهای موجود در بازار که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، چاپگرهای لیزری و چاپگرهای جوهرافشان هستند. هر دو مزایا و معایب خود را دارند و کاربردهای خاصی دارند. مقایسه ها و بررسی های تخصصی ما به شما کمک می کند تا تصمیم بهتر و آگاهانه تری بگیرید.در این مقاله سعی شده است تفاوت های چاپگرهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری به صورت ساده توضیح داده شود.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

البته تفاوت های زیادی در کارایی پرینترهای لیزری و جوهرافشان وجود دارد. اگرچه هر دو چاپگر مسئول چاپ هستند، اما عملکرد، هزینه های نگهداری و مزایا و معایب آنها نیز متفاوت است. سوال این است که چه عواملی این دو پرینتر را متمایز می کند؟ پرینتر جوهرافشان یا پرینتر لیزری چیست چاپگر جوهرافشان چیست؟

چاپگر جوهر افشان وسیله ای است که جوهر را به خوبی روی کاغذ پخش می کند. این نوع چاپگرها معمولاً از نظر قیمت و ظاهر مقرون به صرفه هستند.

از آنها برای چاپ متن و چاپ عکس با کیفیت بالا استفاده می شود. اکثر عکاسان از چاپگرهای جوهرافشان حرفه ای برای چاپ عکس های رنگی استفاده می کنند.

اما ابتدا به خاطر داشته باشید که این نوع چاپگرها می توانند قیمت مناسبی داشته باشند. اما هزینه نگهداری و خرید کارتریج جوهر بالاست.

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگر لیزری نیز یک دستگاه چاپ است. تفاوت این است که چاپ با چاپگر جوهر افشان متفاوت است. در عوض، این نوع چاپگر داده های دریافتی از کامپیوتر یا کامپیوتر را با کمک اسکن لیزری به کاغذ و نوار خالی منتقل می کند.

چاپگر لیزری

کارتریج های پرینتر لیزری به جای جوهر با یک ماده پودر مانند به نام تونر کار می کنند. پودری است که روی کاغذ کشیده می شود و با کمک اسکن لیزری و الکتریسیته ساکن متن مورد نظر روی آن چاپ می شود.

پرینترهای لیزری قیمت خرید بالاتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان مدلهای مشابه دارند. اما به همان نسبت هزینه نگهداری کمتر و سرعت چاپ بالاتری دارد. بنابراین، خرید آنها ارزان تر به نظر می رسد.

چرا از چاپگر استفاده می کنید؟

قبل از خرید چاپگر، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد؟ اکثر مردم چاپگرهای جوهرافشان را برای خرید انتخاب می کنند. اما مشکل اصلی این نوع چاپگر خشک شدن جوهر است.

اگر برای مدت طولانی از چاپگر جوهر افشان خود استفاده نکنید، جوهر خشک می شود و کارتریج از کار می افتد. اگرچه پرینترهای لیزری گران‌تر هستند، اما به نظر می‌رسد برای کسانی که با دقت از چاپگر استفاده می‌کنند، انتخاب بهتری باشند.

پرینترهای لیزری مجهز به تونر هستند. برخلاف جوهر، تونر حتی اگر برای مدت طولانی از چاپگر لیزری خود استفاده نکنید، خشک نمی شود.

اما آنچه اهمیت دارد استفاده شما از چاپگر و نیازهای شما به آن است. اگر نیاز به استفاده منظم از چاپگر یا چاپ تصاویر با وضوح بالا و وضوح بالا دارید. جوهرافشان به خوبی کار می کنند. اگر از همان چاپگر استفاده می کنید اما نیازی به چاپ رنگی ندارید. به یاد داشته باشید که یک چاپگر لیزری سیاه و سفید انتخاب کنید.

چاپگر تک رنگ چیست؟

البته، از آنجایی که نام چاپگرهای تک رنگ را بارها شنیده اید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این چاپگرها نوع خاصی از چاپگر هستند یا اینکه چاپگرهای لیزری یا جوهرافشان محسوب می شوند.

پرینترهای لیزری تک رنگ

آنها چاپگرهای تک رنگ هستند که فقط سیاه و سفید چاپ می کنند. این چاپگرها فقط به یک رنگ مشکی نیاز دارند.

چاپگرهای تک رنگ را می توانید در مدل های جوهرافشان و لیزری با برندهای مختلف تهیه کنید.

چاپگر رنگی چیست؟

برخلاف چاپگرهای تک رنگ، چاپگرهای رنگی وجود دارد. این چاپگرها حاوی جوهرهای رنگی یا رنگی هستند و انتخاب خوبی برای چاپ عکس و گرافیک هستند. مانند چاپگرهای تک رنگ، این نوع چاپگر را می توانید در مدل های جوهرافشان و لیزری پیدا کنید.

نحوه دانلود درایور پرینتر hp

مدل چاپگر خود را به انگلیسی در قسمت جستجو وارد کنید، برای مثال Laserjet Pro M454dn، سپس روی Send کلیک کنید. با این کار به آخرین درایورها و نرم افزارهای مرتبط با چاپگر خود دسترسی خواهید داشت.پس از کلیک بر روی دکمه ارسال، لیستی از نرم افزارها و درایورها را مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد. اگر کاربر معمولی و غیرحرفه ای هستید، نرم افزار پیشنهادی HP را دانلود کنید که با برچسب سبز رنگ Recommended در بالا مشخص شده است. این برنامه شامل یک بسته کامل درایور و نرم افزار نصب چاپگر با کاربری آسان است.

اما اگر یک کاربر حرفه ای یا یک متخصص فناوری اطلاعات هستید و فقط می خواهید درایور چاپگر را از تنظیمات سیستم عامل رایانه شخصی یا لپ تاپ خود دانلود و نصب کنید و به هیچ ابزار جانبی یا نرم افزار پشتیبانی چاپگر نیاز ندارید، از لیست انتخاب کنید. نرم افزار موجود و درایورهای اصلی را دانلود کنید.

پس از دانلود درایور و نرم افزار چاپگر HP، آنها را نصب کنید تا از امکانات چاپگر نهایت استفاده را ببرید.

اخرین حرف

شرکت آوای فرهنگ آریا فروش و خدمات انواع پرینترهای اچ پی را به شما ارائه می دهد و خریدی مطمئن را با گارانتی معتبر و بهترین قیمت برای شما فراهم می کند. برای خرید می توانید لیستی از محصولات را از طریق فروشگاه اینترنتی این شرکت بیابید و با انتخاب آنچه می خواهید و ترکیب محصولات با توجه به نیاز خود خریدی آسان را امتحان کنید. همچنین می توانید تلفنی از کارشناسان ما بپرسید. و واتس اپ

ادامه پست: دانلود درایور پرینتر HP

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.