ویژگی تخت مناسب چیست؟

۱۰۴ بازديد


می دانید که خواب نیاز اساسی و عادی همه افراد است، در غیر این صورت همه ما حدود یک سوم از عمر خود را در رختخواب می گذرانیم و یک خواب خوب انرژی لازم برای انجام کارهای سخت روزانه را به ما می دهد.

برای داشتن خوابی با کیفیت نیاز به تختی استاندارد و مناسب داریم تا بتوانیم روز خود را بسیار پرانرژی و با آمادگی لازم شروع کنیم، این موارد باعث می شود در انتخاب تخت خواب مناسب و استاندارد توجه کافی داشته باشیم. با داشتن اطلاعات کامل و کافی در مورد خرید تخت و امکانات مربوط به آن می توانید خرید موفقی داشته باشید.

باید بدانید که اگرچه تنوع معمولا انتخاب را سخت می کند، اما این سوال می تواند به شما کمک کند تا در مورد نوع تخت بیشتر بدانید. در انتخاب تخت خواب مناسب به کاربرد، اندازه، ارتفاع، رنگ و... توجه کنید. در ادامه قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی های یک تخت استاندارد قرار دهیم.

ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید

یکی از ویژگی های مهم در انتخاب تخت، ارتفاع مناسب آن است. ارتفاع صحیح باعث گردش هوای خوب در زیر تخت می شود. این ویژگی این است که از رشد میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند و از رطوبت که عامل مهمی است جلوگیری می کند. این نکات علاوه بر کمک به حفظ سلامتی باعث راحتی و خواب راحت در طول روز می شود.

به همین دلیل تخت باید ارتفاع مناسبی داشته باشد تا جریان هوا به راحتی از قسمت زیرین تشک عبور کند. یکی از ویژگی های مهم تخت، گردش هوای مناسب است که باید در ارتفاع مناسب باشد. یک تخت استاندارد که دارای عناصر طراحی مناسب است نباید با زمین تماس داشته باشد. اگرچه باز شدن زیر تخت شما را مجبور می کند که دائماً آن را تمیز کنید، لبه های کلید نیز از گردش هوا جلوگیری می کند.

برای اینکه کف تخت به راحتی تمیز شود، بهتر است تختخواب مناسبی را انتخاب کنید که دسترسی آسان به قسمت های زیرین آن داشته باشد. bed set

 
 



زوایای مختلفی برای تخت خواب وجود دارد، بهترین زاویه ای که باید هنگام نشستن در رختخواب در نظر بگیرید، ایجاد یک زاویه نود درجه بین زانو و ران است. به طوری که کف پا کاملاً با زمین تماس داشته و زانوها عمود بر بدن قرار می گیرند. بنابراین می توان گفت ارتفاع مناسب برای تخت استاندارد بزرگسالان می تواند بین سی تا چهل سانتی متر باشد و استفاده از سایز کمتر از اندازه تعیین شده مشکلات و سختی هایی را به همراه خواهد داشت.

اگر قد از مقدار مشخص شده کمتر باشد، در هنگام نشستن روی لبه تخت، پاها کاملاً خم شده و زانوها بالا می‌آیند که برای افراد بلند قد بسیار ناراحت کننده است. باید بدانید که افراد قدبلند در رختخواب مشکل دارند و تختخواب های کوتاه درست کردنشان سخت و کسل کننده است. برعکس آن نیز صادق است، اگر ارتفاع تخت خیلی زیاد باشد، نشستن روی آن و حتی ایستادن و پیاده شدن برای افراد کوتاه قد بسیار مشکل خواهد بود و اگر این کار را انجام دهند باعث آسیب می شود. خطر بدست آوردن او از رختخواب می افتد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، خرید تشکی با ارتفاع مناسب است.

ارتفاع تخت کودک

همانطور که گفته شد، ارتفاع ایده آل برای یک تخت استاندارد بین سی تا چهل و پنج سانتی متر است. این موضوع در مورد ارتفاع مناسب تخت کودک نیز صادق است. ارتفاع استاندارد تخت کودکان با توجه به سن آنها تعیین می شود، اما معمولاً بین بیست تا سی سانتی متر است. باید در نظر داشته باشید که کودک در حال رشد است و ممکن است لازم باشد اندازه تخت او را تغییر دهید.

هنگام خرید تخت برای کودک باید به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر محافظت، پس از مدتی تخت نیز باید تعویض شود. بنابراین، بهتر است یک تخت خواب چند منظوره خریداری کنید. از کودکی تا نوجوانی قابل استفاده است. مزیت این نوع تخت ها این است که حفاظ دارند و با رشد کودک قابل جدا شدن هستند.

نکته دیگر ارتفاع تخت است که بسته به سن کودک قابل تنظیم و افزایش است. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد، اگر میانگین سنی کودک شما متناسب نباشد، ارتفاع تخت مشکلی ایجاد نمی کند، همچنین اگر کودک شما در هنگام خواب بیش از حد متحرک است و احتمال زمین خوردن وجود دارد، ارتفاع تخت تخت را می توان به حداقل کاهش داد.

تخت دونفره از جمله تخت هایی است که می توان در بازار خرید کرد. تخت های دونفره تانیل چوب معمولا برای کودکان و نوجوانان استفاده می شود و از دو تخت یک نفره که روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

ارتفاع این نوع تخت معمولا بین 75 تا 170 سانتی متر و ارتفاع بین دو طبقه بین 37 تا 8 سانتی متر می باشد. همه چیز را به فرزندتان بدهید.

جابجایی آسان

یکی از ویژگی های خوب تخت استاندارد، سهولت در حمل و نقل و جابجایی است. توجه داشته باشید که تقریباً همه تخت ها قابل جابجایی و حمل آسان هستند، اما اگر مستاجر هستید، همیشه باید قطعات تخت را وصل کنید. سعی کنید تشکی با مقاومت بالا انتخاب کنید تا در دراز مدت خراب نشود.

نکته بسیار مهم دیگر برای راحتی حرکت، روشنایی تخت است. برخی از تخت ها به دلیل مواد به کار رفته در آن ها سنگین هستند و در حین حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد، بنابراین در صورت نیاز به جابجایی مداوم آنها بهتر است تختی با وزن مناسب انتخاب کنید.

پایه محکم

نکته مهم دیگری که در انتخاب تخت مناسب باید به آن توجه کنید، پایه محکم آن است. تشک باید بتواند وزن مداوم را بدون خم کردن پاها تحمل کند. از طرفی وقتی فردی روی آن قرار می گیرد، این پایه ها باید علاوه بر وزن تشک، وزن فرد را نیز تحمل کنند. برخی از تخت ها تعبیه شده و برخی نه.

کف‌های برس‌کاری شده دیگر نیازی به پایه ندارند و فضای زیر تخت به راحتی قابل دسترسی است. باید توجه داشته باشید که تخت‌خواب‌های دارای کفی توری گران‌تر از تخت‌خواب‌دار هستند. هنگام خرید، می‌توانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

اندازه های استاندارد تخت چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تختخواب ها بسته به نوع استفاده در اندازه های مختلف هستند. ابعاد استاندارد تخت یک نفره معمولاً 90*200 سانتی متر است که معمولاً برای تخت دو نفره 160*200 سانتی متر است. اگر فردی بزرگ و چاق یا قد بلند است، باید به دنبال تختی باشد که فضای بیشتری به او بدهد.

تخت های یک نفره با عرض صد و ده سانتی متر و دو تخت با عرض صد و هشتاد سانتی متر و یک تخت با عرض دویست سانتی متر وجود دارد که فضای بیشتری را به یک نفر می دهد. قبل از خرید تخت در کنار در نظر گرفتن ابعاد اتاق باید تشک و ملحفه مناسب را نیز در نظر بگیرید زیرا اکثر این ملزومات به صورت استاندارد در بازار موجود است و یافتن آنها با این مقدار مشکل است.

نوع تخت

مهم ترین نکته ای که در خرید تخت باید به آن توجه کرد جنس تخت است. تخت های موجود در بازار امروزه از چوب، فلز، ام دی اف، ملامینه و ترکیبی از فلز و ام دی اف ساخته می شوند. به طور کلی تخت های چوبی و ام دی اف به دلیل استفاده از روغن پولیش ممکن است بوی نامطبوعی نداشته باشند.

پس لطفا توجه داشته باشید که برخی از تخت ها بوی نامطبوعی دارند و ممکن است به آن بو حساس باشید. هنگام خرید تخت فلزی مراقب باشید که لبه ها و گوشه های تیز نداشته باشد. در برخی موارد مشاهده شده است که در هنگام برش و جوشکاری فلزات ضایعات ناخواسته تیز تولید می شود و می تواند به افراد، ملحفه ها، تشک ها و پتوها آسیب برساند.

اگر در اتاق بچه هاسرویس خواب تانیل چوب می گذارید به این نکته توجه کنید زیرا بچه ها فعال هستند و خطر آسیب زیاد است. برای سهولت در خرید یک تخت خواب خوب، بهتر است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. تخت فلزی ارزانتر از انواع دیگر تخت های ذکر شده است، البته این تخت چوبی و ام دی اف معمولا طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افرادی که خواهان زیبایی و زیبایی هستند این متریال را انتخاب می کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.