روغن هسته انار و مزاياي آن چيست؟ طريقه مصرف آن

۵۰ بازديد

روغن هسته انار چيست؟ يكي از بهترين روغن‌ها از ميوه‌هاي زمستاني  در اين مقاله مي‌خواهيم به معرفي يكي از روغن‌هاي پرخاصيت براي شما بپردازيم كه مي‌توانيد با استعمال موضعي آن بر روي پوست خود، موها و ديگر قسمت‌هاي بدن، از خواص بسيار آن از جمله بهبود سلامت قلب، رفع آكنه، تقويت سيستم ايمني بدن و غيره بهره مند شويد. در اين مقاله با ما باشيد تا به بررسي خواص اين روغن بپردازيم.


روغن هسته انار براي چي خوبه؟روغن هسته انار، يكي از انواع روغن‌هايي است كه مي‌تواند از طريق پرس دانه انار بدست آيد. اين نوع روغن خواص بسيار زيادي دارد و مي‌توان از فوايد آن براي آنتي اكسيدان ضد سرطان، مواد معدني، ويتامين‌هاي E, C, A و غيره اشاره كرد. اگر بخواهيم برخي از خواص اين روغن هسته انار را بيان كنيم، مي‌توان گفت:
رفع آكنه: اين نوع از روغن‌ها، مي‌توانند براي رفع علائم جوش صورت و آكنه بسيار مناسب باشند. در اين صورت شما مي‌توانيد از خواص آنتي باكتريال آنها استفاده كرده و با روغن هسته انار، اقدام به نابود نمودن باكتري مولد آكنه و نيز متعادل سازي چربي پوست نماييد.تقويت سيستم ايمني بدن: مورد ديگري كه مي‌توان براي خواص اين روغن بيان كرد، تقويت سيستم ايمني بدن است كه در اين حالت مي‌توانيد از مقدار قابل توجه ويتامين سي در آن استفاده نموده و براي تقويت سيستم ايمني بدن استفاده كنيد. مزيت ديگر اين روغن، تقويت ايمني پوست و نيز پيشگيري از عوامل بيماري زا در پوست مي‌باشد.بهبود سلامت قلب: مورد ديگري كه مي‌توان براي فوايد روغن هاي هسته انار بيان كرد، بهبود سلامت قلب است. در اين صورت شما مي‌توانيد از مواد شيميايي گياهي و نيز اسيد هاي چرب تك حلقه‌اي و چند حلقه‌اي آن استفاده كرده و براي بهبود سلامت قلب خود بهره ببريد. اين روغن پرخاصيت مي‌تواند منجر به كاهش كلسترول بد خون يا LDL شود و در بيشتر شدن كلسترول خوب يا HDL موثر باشد. مزيت ديگري كه مي‌توان براي روغن هسته انار بيان كرد، تقويت گردش خون و نيز كاهش فشار خون است كه سبب مي‌شود تا از احتمال تصلب شرايين و بيماري‌هايي از جمله سكته و حمله قلبي و غيره جلوگيري شود.كنترل ديابت: شما مي‌توانيد از خاصيت اثر گذاري مقاومت انسولينيروغن از هسته انار استفاده كنيد. در اين صورت شما قادر هستيد تا خواص ضد التهابي را در جهت كاهش ورم و رفع دردهاي مرتبط با بيماري‌هايي از جمله اختلالات مفصلي، آرتروز، درمان بواسير و نيز سردرد و اِدِم به كار بگيريد.روغن هسته انار اصل چگونه است؟يكي از دغدغه‌ها براي كساني كه مي‌خواهند از خواص روغن هسته انار بهره مند شوند، تشخيص اصل يا فرعي بودن اين ماده است.

در اين خصوص براي تشخيص آن مي‌توانيد به نكات زير توجه كنيد كه به شرح زير مي‌باشند:
شما مي‌توانيد از طريق برگه اصالت آزمايشگاهي، اصالت اين محصول را تاييد كنيد. بنابراين لازم است در هنگام تهيه، آن را از جايي معتبر تهيه كنيد كه به شما گواهي تاييد اصالت آن را بدهند.بسيار مهم است كه تهيه روغن هاي هسته انار از اماكني كه داراي پروانه كسب، گواهينامه معتبر در آن حرفه هستند و نيز خدمات پس از فروش دارند انجام شود.اين نوع روغن‌ها بافتي غليظ دارند كه در عين حال سبك بوده و مي‌تواند پس از ماساژ بر روي پوست شما بعد از يك ساعت (حداكثر)، جذب شود.بافت غليظ اين روغن به معناي چرب بودن آن نيست.استفاده از روغن‌هاي هسته انار تنها براي مصرف موضعي طراحي شده‌اند و به همين خاطر نبايد آنها را بخوريد. همچنين بايد توجه كنيد كه به اين روغن‌ها نبايد حساسيت داشته باشيد.بهترين روغن، روغني است كه بتوان آن را از روش پرس سرد تهيه نمود. در اين حالت مي‌توانيد از خواص آن از جمله خاصيت روشن كنندگي و نيز سفت كننده و ضد چروك بهره ببريد.براي آنكه از حساس نبودن بدن خود به اين نوع روغن اطمينان حاصل كنيد، بايد به مدت حداقل 20 دقيقه آن را بر روي پوست خود استعمال كرده و صبر كنيد تا زماني كه به آن حساسيت نداشته باشيد.

 

طريقه مصرف روغن هسته اناربسته به اين كه از چه بخش‌ها و خواصي از روغن هسته انار مي‌خواهيد بهره ببريد، شيوه‌هاي مختلفي براي طريقه استفاده آنها وجود دارند كه در اين رابطه مي‌توان گفت:


اگر مي‌خواهيد از اين روغن براي موهاي خود بهره ببريد، كافيست نصف قاشق چاي خوري روغن هسته آن را به همراه 2 قاشق غذا خوري روغن حامل كه شامل مواردي همچون روغن بادام، نارگيل يا كرچك است، استفاده كنيد. حال مي‌توانيد آن را بر روي پوست سر و موهاي خود ماساژ دهيد.اگر مي‌خواهيد از اين نوع روغن براي پوست خود استفاده كنيد، در اين صورت كافيست 1 قاشق غذاخوري از روغن هاي هسته انار را به همراه 2 قاشق غذاخوري روغن آفتابگردان و نيز 1 قاشق غذاخوري روغن آرگان تركيب نماييد. در اين صورت روزي 2 – 3 قطره از اين مخلوط را بر روي پوست خود ماليده و صبر كنيد تا نتايج آن را مشاهده كنيد.به اين نكته توجه كنيد كه مصرف اين روغن به صورت اعمال موضعي بوده و خوردني نيست. ممكن است شما خواص و تركيب مواد اين نوع روغن را حتي در لوازم آرايشي و نيز مواد پاك كننده و شوينده هم مشاهده كنيد.همانطور كه گفتيم، در نمونه روغن‌هاي اصل هسته اين ميوه، شما مي‌توانيد حداكثر پس از 60 دقيقه روغن را به طور كامل بر روي پوست خود جذب نماييد. براي استفاده از خواص روغن هاي هسته انار مي‌توان هم آنها را از بيرون تهيه كرد و يا آنكه به صورت بسته بندي شده و فرآوري شده از برندهاي معتبر بخريد. اجزا و مواد اصلي كه در اين نوع ماده به كار گرفته شده است شامل موادي از جمله اسيد لينولئيك، اسيد اولئيك، ويتامين E، اسيد پونيسيك، فيتواسترول‌ها، اسيد استئاريك، پالميتيك اسيد هستند.

 

بوي روغن هسته انارهمانطور كه گفتيم، روغن هاي هسته انار از جمله بهترين روغن‌هايي هستند كه مي‌توانيد آنها را به صورت موضعي مصرف نماييد. در اين صورت شما قادر هستيد تا اين نوع روغن‌ها را بر روي پوست و موهاي خود اعمال كرده و از مواد مغذي كه درون آنها قرار دارند، بهره‌مند شويد. همچنين بايد گفت اين نوع روغن‌ها به وسيله فشار بر روي هسته‌هاي آن در دماي سرد تهيه مي‌شوند. مزيت اين روش آن است كه مي‌توانيد ويتامين‌ها، آنزيم‌ها و نيز مواد مغذي كه درون آن قرار دارند را حفظ نماييد.


اگر روغن هسته انار را تهيه كرده باشيد، مي‌دانيد كه اين نوع روغن‌ها قوام نازكي داشته و به صورت مايع هستند. شما مي‌توانيد آن را به رنگ‌هايي مانند نارنجي يا زرد كدر و يا اگر دقيق‌تر بگوييم، به رنگ كهربايي مشاهده كنيد. به طور معمول اين نوع روغن‌ها به مقدار كم به فروش مي‌رسند و در بطري‌هاي شيشه‌اي قابل دريافت هستند. استفاده از اين نوع روغن‌ها داراي مواد مغذي اعم از فيبر، پروتئين‌، فولات هستند كه مي‌توانند مواد معدني، ويتامين‌ها و نيز اسيد‌هاي چرب امگا را ارائه كنند. مقدار اسيدهاي چرب درون اين نوع روغن تا 65 درصد بوده و علاوه بر خاصيت‌هاي آنتي اكسيداني، داراي ويتامين‌هاي C , K هستند.


خواص روغن هسته انارخواص روغن هسته انار چيست؟ بخش‌هاي مختلفي از فوايد روغن هسته انار را در اين قسمت براي شما توضيح داديم. حال بايستي براي معرفي موارد ديگري كه مي‌توان راجع به خواص روغن بيان كرد، به موارد زير اشاره نمود كه به شرح زير هستند:
جلوگيري از ريزش مو: استفاده از اين نوع روغن‌ها براي پيشگيري از ريزش مو كاربرد دارند كه مي‌توانند خاصيت‌هاي ضدعفوني كننده داشته و براي پاكسازي فوليكول‌هاي مو از آلودگي و چربي استفاده شوند. تهيه روغن‌ هسته انار مي‌تواند به منظور جلوگيري از ريزش موها بسيار موثر بوده و در درمان ريزش شديد موها كاربردي باشد.آبرساني و نرمي پوست: استفاده از اين روغن مي‌تواند شامل اسيد لينولئيك باشد. در اين حالت شما مي‌توانيد ساقه‌هاي خشك و آسيب ديده موها را آبرساني كرده و روغن نرم كننده مو را به كار ببريد. اين نوع روغن‌ به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد موهايي درخشان، نرم و نيز سالمي داشته باشيد.روغن هسته انار براي ديابت: در اين حالت شما مي‌توانيد از روغن انار براي كساني كه در گروه پرخطر ديابت مبتلا هستند استفاده كنيد.پيشگيري از سرطان: مورد ديگري كه مي‌توان براي خواص روغن هسته انار ذكر كرد، پيشگيري از سرطان است. در اين حالت افراد مي‌توانند از پونيسيك اسيد براي تاثيرات ضد سرطاني آن بهره ببرند. استفاده از اين نوع اسيد چرب امگا 5 مي‌تواند يك مهار كننده از نوع ميتوكندري باشد كه منجر به توقف تكثير سلول‌هاي سرطاني خواهد شد. در اين حالت شما مي‌توانيد براي مبارزه با سرطان از اين استراتژي بهره ببريد.

 

تشخيص روغن هسته انار اصلبراي تشخيص روغن اصل، نكاتي را در بخش “روغن هسته انار اصل چگونه است؟” و نيز “بوي روغن هسته انار” بيان كرديم كه مي‌توانيد با خواندن اين دو هدينگ، نسبت به تشخيص راين روغن اصل و نيز ويژگي هاي آن اقدام كنيد.جوان ايراني (irjavan.com)
روغن هسته انار براي واژنهركدام از قسمت‌هاي مختلف ميوه انار، فوايد و مزاياي بسياري دارد كه مي‌توانيد از آنها براي تقويت بدن و درمان بيماري‌هاي خود استفاده كنيد. استفاده از فرآورده‌هاي اين ميوه در طب سنتي براي رقيق كردن خون نيز به خوبي گزارش شده است. از جمله اين موارد مي‌توان به خواص روغن هسته انار براي واژن اشاره كرد كه فوايد آن به شرح زير هستند:
تنگي واژن: اين نوع روغن‌ها مي‌توانند براي جلوگيري و تنگي واژن استفاده شوند. همانطور كه مي‌دانيد، زايمان طبيعي مي‌تواند منجر به اين امر شود. از سوي ديگر شل شدن ماهيچه‌ها و نيز بالا رفتن سن از جمله عواملي هستند كه مي‌توانند ناراحتي‌هايي در اين زمينه به وجود آورده و موجب اختلال در روابط زناشويي آنها شوند. استفاده از روغن مي‌تواند در اين راستا مفيد باشد.سفيد كردن: يكي ديگر از فوايد كه مي‌توان براي روغن هسته انار بيان كرد، سفيد كردن است كه در اين حالت شما مي‌توانيد از آن به صورت موضعي استفاده كنيد.خواص ديگري كه مي‌توان براي اين روغن‌ها بيان كرد، رفع خشكي واژن است كه در اين حالت مي‌توانيد خشكي اين ناحيه را كمتر كنيد. در هنگام اعمال اين روغن، بهتر است روغن به داخل آن نفوذ نكند.شما مي‌توانيد از اين نوع روغن براي زخم‌هايي كه در اطراف كشاله ران وجود دارند بهره‌ بگيريد. در اين صورت شما قادر خواهيد بود تا حتي با قرار گرفتن درون جوشانده پوست انار نيز از آن بهره‌مند شويد.براي استفاده از اين قابليت‌ها براي روغن انار واژن مي‌توانيد آن را دوبار در روز به مدت 40 روز روي قسمت‌هاي تيره واژن ماليده و به مدت 5 دقيقه شستشو دهيد. اين كار را تا 2 هفته ادامه داده و سپس نتايج آن را مشاهده مي‌كنيد.

 

روغن هسته انار براي پوستاستفاده از روغن هسته انار به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در تركيب با روغن انگور، براي بهبود خون رساني پوست اقدام كنيد. در اين صورت شما مي‌توانيد پوست زيباتري داشته باشيد كه قادر خواهيد بود تا به چاقي صورت خود نيز كمك نماييد. استفاده از اين نوع روغن ها مي‌تواند چين و چروك پوست صورت را به خوبي ترميم كند. از سوي ديگر شما مي‌توانيد با تحريك كلاژن در پوست خود، از چروك پوستي جلوگيري كرده و به درمان آن كمك كنيد. وجود اسيد پونيسيك و فيتوسترول به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد كلاژن در پوست را افزايش داده و حذف شدن كلاژن‌ها را به تعويق بيندازيد. به همين خاطر براي درمان چروك دور لب و پيشاني و گردن، از اين روغن مي‌توان استفاده كرد.


يكي ديگر از فوايد روغن هسته انار براي پوست، داشتن ويتامين C است كه در انواع مختلفي از كرم‌هاي مراقبت پوستي استفاده مي‌شود. اين نوع ماده مي‌تواند براي تقويت پوست و تغذيه پوست مناسب باشد. استفاده از انار خواص ديگري نيز دارد كه از آن جمله مي‌توان به احيا كردن، خواص آنتي اكسيدان، ضد التهاب اشاره نمود.شما مي‌توانيد با داشتن اين ويژگي‌ها، پوستي درخشان داشته باشيد. اين روغن  مي‌تواند تا عمق پوست نفوذ كند و براي پوست‌هايي كه خشك يا چرب و پر آكنه هستند مناسب باشد.


روغن هسته انار براي چاقي صورتاستفاده از روغن هسته انار به همراه انگور هردو كمك مي‌كنند تا بتوانيد از آنها براي خون رساني و نيز چاقي صورت استفاده كنيد.
روغن هسته انار براي جوششما مي‌توانيد براي جوش صورت خود از عصاره اين نوع ميوه‌ها استفاده كنيد. در اين حالت نياز است تا سه قاشق غذاخوري از روغن هسته انار را با ده قطره درخت چاي تركيب نموده و 2 – 4 قطره از آن را هرشب بر روي پوست خود بماليد. حال مي‌توانيد صورت خود را با آن ماساژ دهيد.


توانايي لايه برداري يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه مي‌توانيد از اين روغن انتظار داشته باشيد. در اين صورت شما قادر خواهيد بود تا لايه سطحي پوست را با لايه‌هاي ديگر جايگزين كرده و از فيتوسترول آن براي توليد سلول‌هاي پوستي بهره ببريد. اين ماده همچنين مي‌تواند به منظور درمان لك قهوه‌اي، لك سفيد، جاي جوش و نيز لكه‌هاي قرمز صورت، از بين بردن جاي جوش و سوختگي مناسب باشد. وجود ويتامين E نيز عاملي است كه مي‌تواند در درمان لك و اسكار به شما كمك كند.

 

روغن هسته انار براي دور چشمخواص فوق العاده روغن هسته انار مي‌تواند به شما كمك كند تا نسبت به رفع چروك پوست در دور چشم و در صورت و لايه برداري آنها اقدام كنيد. با افزايش توليد كلاژن نيز اين نوع ماده به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به رفع چين و چروك‌هاي صورت و دور چشم كمك كنيد. اين كار منجر مي‌شود تا بتوانيد پوست خود را جوانسازي كنيد.
در كنار مواردي كه در قسمت قبل بيان كرديم، در برخي گزارش‌ها، ايجاد حساسيت در اين روغن‌ها سبب شده است تا افراد از اعمال آن به دور چشم منع شوند. بنابراين بهتر است همواره تاثير اين روغن بر روي پوست خود را بررسي كرده و سپس براي استعمال آن اقدام كنيد. وجود آنتي اكسيدان‌هاي زياد در اين روغن مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد چين و چروك‌هاي دور چشم را كمتر كنيد. همچنين خواص موجود در اين روغن باعث مي‌شود تا سياهي و تيرگي دور چشم‌ها نيز كمتر شوند.
روغن هسته انار براي لبوجود موادي همچون فيتوسترول و نيز اسيد پونيسيك، از جمله موادي هستند كه مي‌توانيد به كمك آنها براي توليد كلاژن اقدام كنيد. اين كار مي‌تواند براي جلوگيري از چروك پوست دور لب و درمان آنها مفيد باشد.

روغن هسته انار براي موهمانطور كه قبلا هم اشاره كرديم، استفاده از روغن انار مو مي‌تواند براي پوست و مو مفيد باشد. در اين حالت شما مي‌توانيد از روغن اين ماده براي درمان مشكلات پوستي خود بهره برده و براي مراقبت از مو خود استفاده كنيد. استفاده از كمي از اين روغن براي ماساژ موها به شما اين امكان را مي‌دهد تا براي مرطوب سازي و تحريك جريان خون اقدام كنيد. اين كار منجر مي‌شود تا مشكلاتي از جمله ريزش موهاي زودرس و نيز شور سر از بين رود. در نهايت نيز سلامت موها تقويت شده و رشد مو را با فوليكول‌هاي سالم انجام مي‌دهد.


از سوي ديگر استفاده از روغن هسته انار براي مو مي‌تواند به عنوان يك اسپري مو خانگي و صد در صد گياهي عمل كرده و براي محافظت از موها استفاده شود. شما مي‌توانيد اين روغن را براي ايجاد يك لايه بر روي موهاي خود استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا آسيب به موها كمتر شوند.
تجربه استفاده از روغن هسته اناردر انتها براي كساني كه نسبت به روغن هسته انار ابهاماتي دارند، مي‌توان برخي نكات اشاره كرد كه به صورت تجربي درنظر گرفته مي‌شوند:
براي استفاده از اين روغن براي درمان جوش، مي‌توانيد 3 قاشق غذاخوري از آن را در هسته انار و 10 قطره از آن را در روغن درخت چاي با هم تركيب نماييد. حال شما مي‌توانيد به صورت روزانه اقدام به ماساژ دادن و تميز كردن پوست صورت خود نماييد. بهتر است اين كار را طي چند ماه تكرار كنيد.كساني كه به ميوه انار آلرژي دارند، بهتر است از اين ماده استفاده نكنند.تحريكات پوستي ايجاد شده براي كساني كه پوست حساسي دارند، گزارش شده است.براي استفاده داخلي از اين روغن، هرچند مقدار كم، گزارش‌هايي از ايجاد ناراحتي معده از جمله استفراغ، تهوع و اسهال گزارش شده است.اثرات قدرتمند اين ماده مي‌تواند براي بارداري زودرس عوارضي را ايجاد كند. بنابراين بهتر است قبل از مصرف با پزشك مشورت كنيد.

روغن هسته انار و مزاياي آن چيست؟ طريقه مصرف آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.